Közlekedéstechnikai Napok – A magyar mozdonyok (92 55 0418 198-1 psz. megmentése az utókornak)
Időpont: 2020/07/02-2020/07/02
Helyszín: Online - Microsoft Teams
Szervező: Általános Közlekedési Tagozat
Meghívó
Tisztelt Közlekedéstudományi Egyesületi Tagok!
Tisztelt Érdeklődők!
A Közlekedéstudományi Egyesület Általános Közlekedési Tagozata és a Vasúti Tagozat tovább folytatja a 2016 évben megkezdett „Közlekedéstechnikai Napok” c. konferenciasorozatát Dr. Fónagy János KTE elnök védnöksége alatt.
A következő konferenciára A magyar mozdonyok (92 55 0418 198-1 psz. megmentése az utókornak) címmel kerül sor.
Már a korábbi rendezvényeinken is foglalkoztunk a magyar mozdony típusok bemutatásával. Most folytatnánk a magyar mozdonygyártás egyik típusával, az M41-Gyel. Bízunk benne, hogy bemutathatjuk a további hazai mozdonygyártás járműveit is. Most a dízelmozdonyokkal kezdenénk.
Konferencia időpontja: |
2020. július 2. 14:00 óra, kb. 120 perc |
A videokonferencia központja: |
Online |
A konferenciához történő belépés hivatkozása:
|
Programok
2020-07-02
Levezető elnök, a beszélgetést vezeti: Kiss László MÁV-START Műszaki igazgató
A tervezett program:
Köszöntő: Horváth Zsolt Csaba KTE Általános Közlekedési Tagozatának elnöke
Levezető elnöki megnyitó – Kiss László MÁV-START Műszaki igazgató
- A „Csörgő” becenevű, a MÁV M41 sorozatú dízelmozdony ismertetése – Süveges László aranyokleveles gépészmérnök tanácsadó főmérnök Ganz Motor Kft.
- Szemelvények az M41 sor. mozdonyok életéből – Kiss Csaba MÁV Zrt. fejlesztőmérnök
- A szentesi csörgőkkel való utazásom – Halmai László vasútépítőmérnök „Vasutazz Velünk” küldetéstudatú
- Visszaemlékezéseim a Hámánból – Gelléri László nyug. MÁV üzemmérnök
Egyéb információk
Magyar dízelmozdonyok:
– A MÁV M28-as, később 288-as sorozatú magyar gyártású dízel tolatómozdonya. Beceneve „Mazsola”, „Nyünyüke”.
– A MÁV M31 sorozat a MÁV részére szállított, nem villamosított pályákra szánt tolatási munkák elvégzésére készített dízel-hidraulikus tolatómozdony-sorozat. Beceneve: Zetor. A mozdonyok iparvasúti jelölése A23.
– A MÁV M32 sorozat egy magyar gyártású, C tengelyelrendezésű dízel tolatómozdony. Beceneve „Gokart”.
– A MÁV M38 sorozat egy C tengelyelrendezésű dízel tolatómozdony sorozat, melyet a Magyar Vagon– és Gépgyár gyártott 1960 és 1961 között Rába M060 és M061-es gyári típusjellel. Vontatási feladata: könnyű tolatószolgálat, mellékvonali tehervonatok továbbítása. Beceneve: Vakond.
– A MÁV M40 sorozatú dízelmozdonyokat a Ganz-MÁVAG a MÁV részére készítette 1963 és 1970 között. A mozdonyok beceneve Púpos a géptérből kimagasló vezetőfülke formája miatt. MÁV-Start sorozatjele: 408.
– A MÁV M41 sorozat a MÁV és a GYSEV részére szállított, nem villamosított pályákra szánt, közepes terhelhetőségű, B’B’ tengelyelrendezésű dízel-hidraulikus mozdony-sorozat. Leggyakoribb beceneve „Csörgő”. Új sorozatszáma: MÁV-Start 418 sorozat.
– A MÁV M42 sorozat a MÁV részére szállított, később GYSEV által üzemeltetett, nem villamosított pályákra szánt nagy terhelhetőségű, Bo’Bo’ tengelyelrendezésű dízel-elektromos tolatómozdony sorozat. Beceneve „Szörnyella”, „Szabida”.
– A MÁV M44 sorozat a MÁV legnagyobb darabszámú, Bo’Bo’ tengelyelrendezésű tolatómozdonya. Beceneve „Bobó”.
– A MÁV M46 sorozat a MÁV részére szállított, nem villamosított pályákra szánt közepes terhelhetőségű dízel-hidraulikus erőátvitelű dízelmozdony-sorozat. Ipari sorozatjele: A27. 1961 és 1964 között összesen kilenc darabot gyártottak belőle. Beceneve: Kispúpos.
– A MÁV M63 sorozat a MÁV részére szállított legnagyobb teljesítményű fővonali dízel-villamos erőátvitelű dízelmozdony-sorozat. Becenevei: Gyík, Bulldog, Dízel Gigant, Olajkirály.
– Az Mk45 sorozat nem villamosított, keskenynyomközű pályákra szánt dízel-hidraulikus mozdony sorozat. 2010-től elkezdődött remotorizálásuk az MVJ Zrt. szombathelyi telephelyén.
A konferenciára ezúton szeretném meghívni Önöket az Általános Közlekedési Tagozat nevében. Részvételi díj nincs.