Közlekedéstechnikai Napok-V2G üzemlátogatás Dabas BAMTECH Kft.

2022. április 20.

Program

2022-04-20

 

 

Közlekedéstudományi Egyesület (KTE) V2G közlekedési energia innovációs szakosztály a
Magyarországi Zöldkereszt Egyesülettel és a Magyar Hajózási Technikum révhajós iskolai közösségi szolgálattal együttműködve Dr. Fónagy János KTE elnök védnöksége alatt folytatja a Citizen Science V2G TEAMS video-konferencia műhelymunka sorozatát. Első alkalommal Dabason a BAMTECH Kft. EPS könnyűben úszótest (szűkkörű) gyárlátogatással egybekötve


V2G TEAMS video-konferencia Időpont: 2022 április 20 szerda 15-17 óra
Dabasi helyszínről a video-konferencia levezető elnök: Dr Szabó István KTE V2G közlekedési energia innovációs szakosztály elnöke és Magyarországi Zöldkereszt Egyesület elnöke

A műhelymunka jellegnek megfelelően tíz pontban ismertetjük tízmillió forint keretösszegű

és a képen látható hajómalomhoz hasonló, de nem állandóra lehorgonyzott, hanem 3,7 kW 48 V BLDC motoros üzemmódban önjáró KEVE2 nevű révcsónak hajómalom megbeszélendő V2G közlekedési energia innovációs jövőképünket

Teremtésőrző dunai révcsónak hajómalom IKSZ szolgálattal a Zöld Magyarországért® hajómalom V2G műhelymunka víziót 10 pontban előterjesztő: Kiss János Ferenc a Mannaenergy Tanácsadó egyéni cég ügyvezető, a KTE V2G közlekedési energia innovációs szakosztály titkára

1./ Szigetmonostor révkikötőből nézve a 4,5 m hosszú 0,6 m széles és 0,5 m magas EPS beton katamarán talpakból semmi sem látszik, mert a szokástól eltérően 100%-ban víz alatt vannak.

2./ Dabasi BAMTECH KFT EPS beton kamarán acélhálóhoz 0,5 méterenként hozzá hegesztett
1,1 m hosszú (a partról szinte láthatatlan) fedélzeti tartócsöveken 0,6 m-re a víz felett „lebeg” a
4,5 m hosszú és 2,5 m széles
KEVE2 nevű révcsónak hajómalom acél fedélzete.

3./ Az EPS beton katamarán 2,5 m széles és 0,5 m magas négyszögletes konfuzor orra 1 m hosszú és acéllemez bélelten leszűkül 0,85 m*0,5 m-re, tehát szűkebb mint a lapátkerék utáni és a katamarán talpak közötti 1,3 m* 0,5 m hajómalom „üzemvízcsatorna”.

4./ EPS beton katamarán orrkonfuzor szűkítéshez kapcsolódik a 0,8m *0,5 m vízlapát felületű és
Ø 2 m átmérőjű a KEVE2 révhajómalom acél lapátkerék.

5./ Szentendrei dunai 4,4 km/h átlagos sodrási sebességnél a KEVE2 révcsónak hajómalom lapátkerék fordulata percenként 36 és a finn OCENÁNLVOLT cég AX3 típusú 48 V BLDC motor/generátor generátor üzemben 644 W teljesítményű egyen árammal tudja feltölteni 8 órás hajómolnár műszak alatt a 4 db LiFePo4 125 Ah és 12 V akkumulátort, melyek 0-45
˚C temperált vízmentes és négy kerékkel ellátott dobozban vannak.

6./ Szigetmonostoron 4,4 km/h dunai KEVE2 révhajómalom átlag vízsebességnél naponta ez háromszori akkucserével 15,4 kWh zöldáram nyerés a Dunából.

7./ Szigetmonostoron a partról töltve  a Pásztor Révhajó Kft  KEVE révhajó napi huszonhárom menetben is mindenképpen 10 kWh alatti parti áramot fogyaszt.

8./ Szigetmonostoron a  dunai KEVE2 révcsónak hajómalom tehát Hajózási Technikumi iskolai révhajós környezet és polgári védelmi közösségi szolgálat (IKSZ) keretében kb.6- 8 kWh napi közhasznú cél áram felesleget tud termelni Nagymaroson a Beer Miklós püspök vezette Szent Ferenc Szegényei Alapítványnak címezve. Egy magyar lakás naponta 6-8 kWh áramot fogyaszt.

9./ Szigetmonostoron dunai áradási 7,7 km/h sebességnél már percenként 64 fordulatú a KEVE 2 révcsónak hajómalom lapátkeréke. Az akkutöltő áramteljesítmény pedig 2 kW. Áradásnál naponta termelt áram ekkor már három átlag magyar lakás áram igényét is kielégítené.

10./ Szigetmonostoron a Szentendrei dunai hajóút (jelzőboják) vonala mellet a hajózást nem zavarva a legkedvezőbb sodrásba a KEVE2 révcsónak (látvány) hajómalom az AX3 48 V motor üzembe kapcsolt orrlapátkerékkel be tud állni, majd az 50 kg betontömb horgonyát leeresztve egy 8 órás hajómalom műszakra stabilizálni tudja a dunai sodrásban helyzetét. Ez a Szentendrei korzóról nézve egy hajózási technikumi közhasznú környezet és polgári védelmi iskolai közösségi szolgálat. Egyben iskolai HIDROFIZIKAI TANITÁSI SHOW műsor és Szentendrei Korzó napi idegenforgalmi (ingyenes) látványossági műsor is lehet. A látogatókat már díjazás mellett lehet vinni a lehorgonyzott KEVE2 révcsónak hajómalomra, ahol a vízsebesség  és villamos teljesítmény mérőműszerek adatait is láthatja és a horgonykötél erőmérő adatváltozást is láthatja a konfuzor beömlőnyílás méret változtatásával.  

KTE V2G szakosztályi video-konferencia műhelymunka előre felkért érdekelt hozzászólók

Felkért hozzászóló neve

Szervezet, funkció, hozzászólási téma megjegyzés

Polgár László

BAMTECH Kft EPS beton úszótest gyárlátogatás vezető

Dr. Csaba Attila

Magyar Révhajósok Egyesülete elektromos révhajó innováció

Dr. Kádár Péter

Óbudai Egyetem Megújuló Energia hajómalom labor mérések

Pásztor Zoltán

Pásztor Révhajó Kft. első elektromos KEVE révhajó tulajdonosa

Paksi Péter

AmperJacht Kft Oceanvolt AX3 48 V BLDC motor/generátor

Magyar Szilvia Anna

Magyar Hajózási Technikum igazgató révhajómalom IKSZ

Kiss Péter

Ökogázprojekt Magyarország Innovációs Kft. ügyvezető

Süveg Tiborné Ica

ÖTLETBANK Egyesület elnök EU önkéntes közösségi szolgálat

Letölthető dokumentumok