Közlekedéstechnikai Napok - A magyar mozdonyok (92 55 0418 198-1 psz. megmentése az utókornak)

Általános Közlekedési Tagozat
Online - Microsoft Teams
2020. július 02.

Meghívó

Tisztelt Közlekedéstudományi Egyesületi Tagok!
Tisztelt Érdeklődők!

 

A Közlekedéstudományi Egyesület Általános Közlekedési Tagozata és a Vasúti Tagozat tovább folytatja a 2016 évben megkezdett „Közlekedéstechnikai Napok” c. konferenciasorozatát Dr. Fónagy János KTE elnök védnöksége alatt.

 A következő konferenciára A magyar mozdonyok (92 55 0418 198-1 psz. megmentése az utókornak) címmel kerül sor.

Már a korábbi rendezvényeinken is foglalkoztunk a magyar mozdony típusok bemutatásával. Most folytatnánk a magyar mozdonygyártás egyik típusával, az M41-Gyel. Bízunk benne, hogy bemutathatjuk a további hazai mozdonygyártás járműveit is. Most a dízelmozdonyokkal kezdenénk.

 

Konferencia időpontja:

2020. július 2. 14:00 óra, kb. 120 perc

A videokonferencia központja:

Online

  

  

 A konferencia IDE kattintva tekinthető meg.

 

         A konferenciához történő belépés hivatkozása:

Bekapcsolódás Microsoft Teams-értekezletbe

+36 1 955 5344   Hungary, Budapest (Nem ingyenesen hívható) Konferenciaazonosító: 215 841 253#

 A linkre történő kattintással lehet belépni - majd a - A(z) Microsoft Teams megnyitásakor a név megadása után lehet csatlakozni.  A Konferencia előtt 15 perccel érdemes kipróbálni. A kezdés előtt akkor sikeres a teszt, ha rendszer ezt írja ki: "Az értekezlet egyik résztvevője hamarosan beengedi.

 

 

Program

2020-07-02

Levezető elnök, a beszélgetést vezetiKiss László MÁV-START Műszaki igazgató

 A tervezett program:

Köszöntő: Horváth Zsolt Csaba KTE Általános Közlekedési Tagozatának elnöke
Levezető elnöki megnyitó - Kiss László MÁV-START Műszaki igazgató

  • A „Csörgő” becenevű, a MÁV M41 sorozatú dízelmozdony ismertetése - Süveges László aranyokleveles gépészmérnök tanácsadó főmérnök Ganz Motor Kft.
  • Szemelvények az M41 sor. mozdonyok életéből - Kiss Csaba MÁV Zrt. fejlesztőmérnök
  • A szentesi csörgőkkel való utazásom - Halmai László vasútépítőmérnök "Vasutazz Velünk" küldetéstudatú
  • Visszaemlékezéseim a Hámánból - Gelléri László nyug. MÁV üzemmérnök

 

Magyar dízelmozdonyok:

- A MÁV M28-as, később 288-as sorozatú magyar gyártású dízel tolatómozdonya. Beceneve „Mazsola”, "Nyünyüke".
- A MÁV M31 sorozat a MÁV részére szállított, nem villamosított pályákra szánt tolatási munkák elvégzésére készített dízel-hidraulikus tolatómozdony-sorozat. Beceneve: Zetor. A mozdonyok iparvasúti jelölése A23.
- A MÁV M32 sorozat egy magyar gyártású, C tengelyelrendezésű dízel tolatómozdony. Beceneve „Gokart”.
- A MÁV M38 sorozat egy C tengelyelrendezésű dízel tolatómozdony sorozat, melyet a Magyar Vagon– és Gépgyár gyártott 1960 és 1961 között Rába M060 és M061-es gyári típusjellel. Vontatási feladata: könnyű tolatószolgálat, mellékvonali tehervonatok továbbítása. Beceneve: Vakond.
- A MÁV M40 sorozatú dízelmozdonyokat a Ganz-MÁVAG a MÁV részére készítette 1963 és 1970 között. A mozdonyok beceneve Púpos a géptérből kimagasló vezetőfülke formája miatt. MÁV-Start sorozatjele: 408.
- A MÁV M41 sorozat a MÁV és a GYSEV részére szállított, nem villamosított pályákra szánt, közepes terhelhetőségű, B'B' tengelyelrendezésű dízel-hidraulikus mozdony-sorozat. Leggyakoribb beceneve „Csörgő”. Új sorozatszáma: MÁV-Start 418 sorozat.
- A MÁV M42 sorozat a MÁV részére szállított, később GYSEV által üzemeltetett, nem villamosított pályákra szánt nagy terhelhetőségű, Bo'Bo' tengelyelrendezésű dízel-elektromos tolatómozdony sorozat. Beceneve „Szörnyella”, "Szabida".
- A MÁV M44 sorozat a MÁV legnagyobb darabszámú, Bo’Bo’ tengelyelrendezésű tolatómozdonya. Beceneve „Bobó”.
- A MÁV M46 sorozat a MÁV részére szállított, nem villamosított pályákra szánt közepes terhelhetőségű dízel-hidraulikus erőátvitelű dízelmozdony-sorozat. Ipari sorozatjele: A27. 1961 és 1964 között összesen kilenc darabot gyártottak belőle. Beceneve: Kispúpos.
- A MÁV M63 sorozat a MÁV részére szállított legnagyobb teljesítményű fővonali dízel-villamos erőátvitelű dízelmozdony-sorozat. Becenevei: Gyík, Bulldog, Dízel Gigant, Olajkirály.
- Az Mk45 sorozat nem villamosított, keskenynyomközű pályákra szánt dízel-hidraulikus mozdony sorozat. 2010-től elkezdődött remotorizálásuk az MVJ Zrt. szombathelyi telephelyén.

 

A konferenciára ezúton szeretném meghívni Önöket az Általános Közlekedési Tagozat nevében. Részvételi díj nincs.

IRODA: 1066 Budapest, Teréz Krt. 38. II/235. SZÁMLÁZÁSI- ÉS LEVELEZÉSI CÍM: 1066 Budapest, Teréz Krt. 38. (2014. február 4-től) NYITVATARTÁS: Hétfő-csőtörtök: 08:00 - 16:30 Péntek: 08:00 - 14:00 TELEFONSZÁM: +36 1 353 2005 MOBIL: +36 30 512 1911, +36 30 209 5049, +36 30 567 9879 TELEFON/FAX: +36 1 353 0562 E-MAIL: info@ktenet.hu ADÓSZÁM: 19815709-2-42 CÉGJEGYZÉKSZÁM: 403 SZÁMLASZÁM: 10200823-22212474-00000000