Kezdőlap 9 Esemény 9 VIII. Közlekedéstudományi konferencia

VIII. Közlekedéstudományi konferencia

Időpont: 2018/03/22-2018/03/23

Helyszín: Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (9021 Győr, Szent István u. 10/A)

Szervező: Győr-Moson-Sopron Megyei Területi Szervezet

Programok

2018. március 22. (csütörtök)

9:30 Regisztráció kezdete
10:00 – 12:30 Plenáris előadás – Baross Gábor terem
10:00 – 10:30 Megnyitó, köszöntők
Radnóti Ákos, Győr Megyei Jogú Város; alpolgármester Dr. Földesi Péter, Széchenyi István Egyetem; rektor Dr. Tóth János, KTE; főtitkár Dr. Horváth Balázs, Építész-, Építő- és Közlekedésmérnöki Kar; dékán
10:30 – 10:50 Ki fizeti a révészt? – avagy a személyszállítás finanszírozási pályái
Ács Balázs irodavezető; Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.
10:50 – 11:10 A vasúti tarifa- és kedvezményrendszer aktuális kihívásai
Dr. Tóth-Maros Dániel üzleti szabályozási szakértő; MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt.
11:10 – 11:30 Svájc közösségi közlekedése
Dr. Szeri István személyközlekedési igazgató – Hauenstein Mátyás közszolgáltatási minőségellenőr; Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.
11:30 – 12:30 Kerekasztal beszélgetés
12:30 – 13:30 Ebéd az Aulában
   
13:30 – 15:30 Elővárosi közlekedés – Baross 1 terem
13:30 – 14:00 A fokozódó motorizáció városi-elővárosi tünetei és a kiutak
Munkácsy András tudományos munkatárs – Szele András központvezető-helyettes – Hideg Viktória gyakornok; Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.
14:00 – 14:30 Elővárosi tarifarendszer bevezetésének lehetőségei Szombathely vonzáskörzetében
Kovács Máté autóbusz-közlekedési szakértő – Németh András vasúti közlekedési szakértő; Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.
14:30 – 15:30 Az állami tulajdonba vett budapesti elővárosi vasúti közlekedés első éve
Balogh László igazgató – Jangel Mátyás igazgató – Kiss László igazgató; MÁV-HÉV Helyiérdekű Zrt.
15:30 – 16:00 Kávészünet
   
13:30 – 15:30 Planning and modelling – Baross 2 terem
13:30 – 14:00 The use of a Macroscopic Transport Model for critical traffic analysis
Halmos Tamás Zoltán innovációs munkatárs – Kőrizs András László innovációs főmunkatárs; BKK Zrt.
14:00 – 14:30 Transportation habits of fast regional railway passengers in Malopolska
Dr. Kulpa Tomasz associate professor; Politechnika Krakowska
14:30 – 15:00 Traffic model as a tool for changing of modal split in Bratislava new city centre
Dr. Schlosser Tibor associate professor – Dr. Schlosser Peter ingeneur – Schlosser Michael magister; Slovak University of Technology
15:00-15:30 Issues of traffic surveys of routing in junctions
Dr. Schlosser Tibor associate professor – Braniš Marek ingeneur – Schlosser Michael magister; Slovak University of Technology
15:30 – 16:00 Kávészünet
   
16:00 – 17:30 Térségi kiszolgálás – Baross 1 terem
16:00 – 16:30 Vonattal Ferihegyre?
Albert Gábor központvezető – Szűcs Hajnalka tudományos munkatárs; Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.
16:30 – 17:00 Nächster Halt/Next stop: Budapest Airport
Tumik Péter vasúti közlekedési szakértő; Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.
17:00 – 17:30 A Balaton körüljárhatósága a közlekedési ágazatok szolgáltatásainak összehangolásával
Földiák János infrastruktúrafejlesztési szakértő; MÁV-START Zrt.
17:30 1. nap lezárása
18:15 Fakultatív program
Egyetemi Zenekar komolyzenei koncertje a győri Zsinagógában (különbusz-járattal)
19:30 Visszaérkezés a szállodákhoz
20:00 Vacsora a Hotel Famulus Pódium Éttermében
   
16:00 – 17:30 Infrastructure technologies – Baross 2 terem
16:00 – 16:30 Revision of load equivalency factors and its impact on Hungarian pavement design
Nádasi Réka PhD student – Dr. Tóth Csaba assistant professor – Soós Zoltán assistant professor; Budapest University of Technology and Economics
16:30 – 17:00 Special laboratory test for evaluation breakage (particle degradation) of railway ballast
Dr. Fischer Szabolcs associate professor; – Németh Attila junior lecturer; Széchenyi István Egyetem
17:00 – 17:30 Field tests of glued insulated rail joints with polymer-composite and steel fishplates
Németh Attila junior lecturer – Dr. Fischer Szabolcs associate professor; Széchenyi István Egyetem
17:30 1. nap lezárása
18:15 Fakultatív program
Egyetemi Zenekar komolyzenei koncertje a győri Zsinagógában (különbusz-járattal)
19:30 Visszaérkezés a szállodákhoz
20:00 Vacsora a Hotel Famulus Pódium Éttermében

2018. március 23. (péntek)

Fakultatív program: 5.50: Hotel Ibis – 6:00: Hotel Famulus – 6:15: Jedlik híd egyetemi hídfő Pár lépés az élhetőbb városért (egy kis reggeli kocogás)

8:30 Regisztráció kezdete
9:00 – 10:30 Ökomobilitás – Baross 1 terem
9:00 – 9:30 Különleges előretekintési feladatok az utak világában
Somfai András nyug. közlekedéstervező szakmérnök; Gaál Bertalan egyetemi tanársegéd; Széchenyi István Egyetem
9:30 – 10:00 Tranzitforgalmak Magyarországon: Egy térökonometriai elemzés
Szabó Zsombor PhD hallgató – Dr. Török Árpád adjunktus; Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
10:00 – 10:30 A „tiszta üzemanyag” bevezetése a közlekedés zöldítése céljára
Götz Sándor fejlesztési igazgató; HRV Vasúttársaság Zrt.; Horváth Gábor egyetemi adjunktus; Széchenyi István Egyetem
10:30 – 11:00 Fenntartható Városi Mobilitási Terv készítése Paks példáján keresztül
Virág Álmos tudományos munkatárs; Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.
11:00 – 11:30 Kávészünet
   
9:00 – 10:30 Policy and management – Baross 2 terem
9:00 – 9:30 European innovation in practice at BKK Ltd.
Kerényi László Sándor mobilitásstratégia vezető – Kőrizs András László innovációs főmunkatárs; BKK Zrt.
9:30 – 10:00 Private sector contribution for ecologically and environmentally sustainable waterborne transport on the Danube
Rafael Róbert senior project manager; Pro Danube International
10:00 – 10:30 Determining the difference of preferences between passenger and non-passenger groups related to public transportation by using the analytic hierarchal process
Moslem Sarbast, PhD student – Dr. Duleba Szabolcs associate professor; Budapest University of Technology and Economics
10:30 – 11:00 New Mobility Experience made by PTV
Szabó Nóra sales manager; PTV Austria GmbH
11:00 – 11:30 Kávészünet
   
9:00 – 10:30 Hajózási helyzetkép – Klauzál terem
9:00 – 9:30 A folyamhajózás tényleges helyzete és kilátásai Magyarországon
Szalma Botond elnök-vezérigazgató; Plimsoll Zrt.
9:30 – 10:00 Hajózás és kikötők
Szalma Béla elnök; Magyar Dunai Kikötők Szövetsége
10:00 – 10:30 Az Országos Képzési Jegyzékben szereplő hajózási szakképesítések keretén belül megszerezhető hatósági hajózási képesítések
Magyar Szilvia Anna tagintézmény-vezető – Dr. Kohanecz Ottó gyakorlati oktatás vezető; Budapesti Gépészeti SzC Magyar Hajózási Szakgimnáziuma
10:30 – 11:00 Hajózási vállalkozások indításának hatósági útvesztői
Horváth Gábor egyetemi adjunktus; Széchenyi István Egyetem – Kozma Bence hajózási referens; NFM Hajózási Hatósági Főosztály
11:00 – 11:30 Kávészünet
   
11:30 – 13:00 Pecha Kucha (magyar) – Baross 1 terem
11:30 A pilóta nélküli légijárművek polgári alkalmazásának lehetőségei és kihívásai
Török Ágnes repülésbiztonsági elemző; Légtér.hu Kft.
  A forgalmi vizsgák sikertelenségének háttere
Dr. Henézi Diána Sarolta egyetemi adjunktus; Széchenyi István Egyetem
  Utazói elvárások az autonóm járműveket alkalmazó mobilitási szolgáltatásoknál
Földes Dávid PhD hallgató – Dr. Csiszár Csaba egyetemi docens; Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
  Töltés ütemezési módszerek smart gridhez csatlakoztatott elektromos járműveknél
Csonka Bálint PhD hallgató – Dr. Csiszár Csaba egyetemi docens; Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
  A közlekedési módválasztás és a lakókörnyezet összefüggései győri többlakásos lakóépületek példáin keresztül
Dr. Horváth Balázs egyetemi docens – Élő József egyetemi tanársegéd; Széchenyi István Egyetem
  A torlódó sorok speciális tulajdonságai és ezek szerepe a forgalmi tervezésben
Szele András PhD hallgató – Kisgyörgy Lajos egyetemi docens; Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
  Közlekedési szimulációs modellek a hídépítés, hídfelújítás tervezési folyamatában
Dr. Horváth Richárd egyetemi docens; Széchenyi István Egyetem
  Burgenland határ menti közlekedésének változása
Dr. Jóna László tudományos segédmunkatárs; MTA Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont
  Debrecen szatellit városrészeinek közlekedési – elérhetőségi differenciái
Hegedűs László Dávid PhD hallgató; Debreceni Egyetem
  Keresletfüggő árazás numerikus szimulációja valós vasúti jegyeladási adatok alapján
Duli Ádám BSc hallgató; Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem – Hörcher Dániel egyetemi tanársegéd; Imperial College London
13:00 – 14:00 Ebéd az Aulában
   
11:30 – 13:00 Pecha Kucha (English) – Baross 2 terem
11:30 Development of safety performance function for highway by cluster analysis segmentation approach
Maen Ghadi student; Budapest University of Technology and Economics – Dr. Török Árpád adjunktus; Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
  In-depth investigation of driver/rider behaviour in car-motorcycle accidents
Danish Farooq PhD hallgató – Dr. Juhász János egyetemi docens; Budapest University of Technology and Economics
  Measurement and power quality monitoring system for electrical trains
Wangai Agnes PhD student – Dr. Rohács Dániel associate professor; Budapest University of Technology and Economics
  Charging reservation service for electric vehicles using automatic notification
Zarkeshev Azamat PhD hallgató – Dr. Csiszár Csaba egyetemi docens; Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
  Consequence of noise related rail access in Europe on freight transport
Bucsky Péter PhD hallgató; Pécsi Tudományegyetem
  Information management for mobility-as-a-service based on autonomous vehicles
He Yinying PhD student – Dr. Csiszár Csaba egyetemi docens; Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
  SOLEZ project
Dr. Lados Mihály egyetemi docens; Széchenyi István Egyetem
13:30 – 14:00 Ebéd az Aulában
   
11:30 – 13:00 Veszélyes vizeken – Klauzál terem
11:30 – 12:00 Jeges árvizek elleni védekezés fél évszázada
Tóth Ferenc főtanácsos; Országos Vízügyi Főigazgatóság
12:00 – 12:30 A dunai jég monitoringja radar távérzékelési adatok alapján
Tobak Zalán egyetemi adjunktus; Szegedi Tudományegyetem – Van Leeuwen Boudewijn egyetemi adjunktus; Szegedi Tudományegyetem – Baksa Márta osztályvezető; Országos Vízügyi Főigazgatóság
12:30 -13:00 Belvízi hajók üzemeltetési profilja, és jelentősége az optimális hajtásrendszer kiválasztásában
Dr. Hargitai L. Csaba egyetemi adjunktus – Dr. Simongáti Győző egyetemi docens; Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
13:00 – 14:00 Ebéd az Aulában
   
14:00 – 16:00 Infrastruktúra és informatika – Baross 1 terem
14:00 – 14:30 Hol tartunk? ITS stratégia és valóság
Albert Gábor központvezető – Magyari András irodavezető; Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.
14:30 – 15:00 A hazai infrastruktúra információs szempontból kritikus szakaszainak azonosítása statisztikai vizsgálatok alapján
Dr. Török Árpád központvezető-helyettes – Berta Tamás központvezető – Pauer Gábor tudományos segédmunkatárs; Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.
15:00 – 15:30 Intelligens közlekedésinformatikai és SMART megoldások a városi és helyközi közlekedésben
Demeter Péter ügyvezető igazgató; New Line Kft.
15:30 – 16:00 DDI avagy a fordított gyémánt csomópontok vizsgálata és magyarországi alkalmazhatósága
Józsa Bálint tervező mérnök – Dohány Máté tervező mérnök; FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt.
   
14:00 – 16:00 Vasúti közlekedés – Baross 2 terem
14:00 – 14:30 A 2016/2370/EU irányelv szerinti a vasúti infrastruktúra irányítás feltételei
Dr. Csehy Erzsébet pályahálózat működtetési jogi vezető; MÁV Zrt.
14:30 – 15:00 A magyarországi vasúthálózat zavarainak gráfelméleti alapú vizsgálata
Dr. Tóth Bence egyetemi adjunktus; Nemzeti Közszolgálati Egyetem
15:00 – 15:30 Magyar vasút, villamos és/vagy dízel vontatás?
Kovács Károly nyug. MÁV mérnök főtanácsos
15:30 – 16:00 Az állomási utaskiszolgálás múltja, jelene, jövője
Perger Imre nyug. igazgató
   
16:00 Zárszó, a konferencia zárása – Baross 1 terem

 

A szervezők a programváltozás jogát fenntartják!

 

 Poszter előadások – Mindkét nap folyamatosan megtekinthetőek

 A hézagnélküli felépítmény és acélhíd együtt dolgozása a tavaszi hőmérsékletváltozás hatására

 Papp Helga PhD hallgató – Dr. Liegner Nándor egyetemi docens;

 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem

 A közúti vasúti pálya-állapotfelmérésének és minősítésének, rezgésdiagnosztikán alapuló új módszere

 Vinkó Ákos PhD hallgató; Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem;

 Posgay Zoltán fejlesztőmérnök; Metalelektro Méréstechnika Kft.

 Góchelykutató algoritmusok kidolgozása és összehasonlítása

 Baranyai Dávid PhD hallgató – Dr. Török Ádám egyetemi docens – Sipos Tibor egyetemi tanársegéd;

 Budapesti Műszaki és  Gazdaságtudományi Egyetem

 Közúti biztonsági problémák a kerékpárosbarát fejlesztési projektekben

 Dr. Makó Emese egyetemi docens – Dr. Miletics Dániel egyetemi adjunktus;

 Széchenyi István Egyetem

 A közúti közlekedés biztonságának optimalizálása Eye Tracker technológiával

 Lisický Richard ingeneuer; Slovak University of Technology

 Reduction of tram wheel sequel with rail lubrication

 Csortos Gabriella PhD hallgató; Budapest University of Technology and Economics

 Influence of small towns ring roads on local economy

 Olko Sylwia student – Powęzka Tomasz student – Wlazły Wiktor student; Politechnika Krakowska

 Study of the railway connections between Poland and Hungary in the time between WW I and WW II

 Jankowski Wojciech bachelor of civil engineering – Nowak-Gąsowski Mateusz student –

 Pogoda Szymon bachelor of civil engineering; Tadeusz Kościuszko Cracow Uniwersity of Technology

 The possibility of railway development in Poland

 Szczurek Iwona bachelor of civil engineering – Kmak Agata bachelor of civil engineering –

Siwiec Adam bachelor of civil engineering – Tadeusz Kościuszko Cracow Uniwersity of Technology

 Feasibility study of speed increase between Poland and Hungary on polish railway line no. 96

 from Nowy Sącz to Leluchów

 Bilczyńska Ola bachelor of civil engineering – Kotwica Katarzyna bachelor of civil engineering –

 Wielgosz Maciej bachelor of civil engineering; Tadeusz Kościuszko Cracow Uniwersity of Technology

 Applications of Y-shaped steel sleepers in the polish railway network

 Szablowska Paulina master of civil engineering – Rochel Maciej bachelor of civil engineering;

 Tadeusz Kościuszko Cracow Uniwersity of Technology

Részvételi díj

KTE tag részére 1. nap: március 22. 30.000 Ft+Áfa: 30000

KTE tag részére 2. nap: március 23. 30.000 Ft+Áfa: 30000

KTE tag részére 2 napos 50.000 Ft+Áfa: 50000

Nem KTE tag részére 1. nap: március 22. 35.000 Ft+Áfa: 35000

Nem KTE tag részére 2. nap: március 23. 35.000 Ft+Áfa: 35000

Nem KTE tag részére 2 napos 55.000 Ft+Áfa: 55000

A részvételi díj a következőket tartalmazza: belépés az előadásokra, nyomtatott és elektronikus kiadvány, konferencia csomag, étkezések (ebédek, büfék) fogadás (1. napon a Hotel Famulusban), fakultatív program.

A részvételi díj és szállásköltség (amennyiben igényelt szobát) fizetési határideje a számlakiállítástól számított 15 nap. A megjelölt díjak nettó összegek, azokra minden esetben 27% Áfa fizetendő.

A részvételi díj 15.000 Ft+Áfa/nap/fő továbbszámlázott  étkezést tartalmaz, amely a számlán külön kerül feltüntetésre. Az étkezés után fizetendő közterheket Egyesületünknek nem áll módjában átvállalni.

Ezúton szeretnénk felhívni szíves figyelmét, hogy mind a papír alapú, mind pedig az online jelentkezési lap kitöltésével kötelezettséget vállal arra, hogy a részvételi díjat (szállásfoglalás esetén a szállásköltséget is) befizeti abban az esetben is, ha nem vett részt a konferencián, kivéve ha a lemondási feltételeknek megfelelően időben és írásban lemondta részvételét. A kedvezményre vonatkozó jogosultságot a szervezők ellenőrzik.

Szállás

Hotel Ibis Győr

9021 Győr, Szent István út 10/B,

A szállásfoglalás egyénileg történik. Kérjük, a letölthető dokumentumok közül az „Hotel IBIS foglalási űrlap” dokumentumot kitöltve küldje vissza közvetlenül a szállodának.

Egyágyas elhelyezés: bruttó 19.000 Ft/szoba/éj büféreggelivel

Kétágyas elhelyezés: bruttó 21.500 Ft/szoba/éj büféreggelivel

 

Hotel Famulus Győr

9027 Győr, Budai út 4.

A szállásfoglalás egyénileg történik, közvetlenül a szállodánál. Kérjük, szállásfoglalásnál hivatkozzon a konferenciára.

Egyágyas elhelyezés: bruttó 18.000 Ft/szoba/éj büféreggelivel

Kétágyas elhelyezés: bruttó 20.700 Ft/szoba/éj büféreggelivel

Lemondási feltételek

  • A részvétel a konferencia előtt 21 nappal (vagy korábban):
    díjmentesen lemondható.
  • Lemondási díj a konferencia előtt 15-20 nappal:
    A teljes részvételi díj 25%-a.
  • Lemondási díj a konferencia előtt 9-14 nappal:
    A teljes részvételi díj 50%-a.
  • Lemondási díj a konferencia előtt 5-8 nappal:
    A teljes részvételi díj 75%-a.
  • Lemondási díj a konferencia előtt 2-4 napon:
    A teljes részvételi díj 90%-a.
  • Lemondási díj a konferencia előtti napon és az ideje alatt:
    A teljes részvételi díj 100%-a.

A tudományos rendezvények lebonyolítása adóköteles tevékenységnek minősül.

A Közlekedéstudományi Egyesület adóigazgatási szám: 19815709-2-42.  
Bankszámlaszám: 10200823-22212474-00000000     

Egyéb információk

Megjelenési és szponzorálási lehetőségek

1. Helyszíni hirdetés:

– Plakát, roll-up, szóróanyagok, egyéb bemutatkozó reklámanyagok elhelyezése a konferencia két napján

 Ára: 70.000 Ft+Áfa, amely magában foglalja 1 fő számára a 2 napos teljes konferencia-ellátását is (a szállásköltséget nem tartalmazza)

2. Bemutató stand felállítása:

– Számítógépes és egyéb szemléltetési lehetőséggel, továbbá helyszíni hirdetés, plakát, roll-up, szóróanyagok és egyéb bemutatkozó reklámanyagok elhelyezése a konferencia két napján

– Ára: 140.000 Ft+Áfa, amely magában foglalja 2 fő számára a 2 napos teljes konferencia-ellátását is (a szállásköltséget nem tartalmazza)

A támogatási szándékot kérjük, szíveskedjenek a támogatási szint megadásával a kozlekedes@sze.hu címre

2018. március 15-ig jelezni. További egyeztetéshez a Szervezőbizottság visszajelzést küld.

Letölthető dokumentumok