VIII. Közlekedéstudományi konferencia
Időpont: 2018/03/22-2018/03/23
Helyszín: Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (9021 Győr, Szent István u. 10/A)
Szervező: Győr-Moson-Sopron Megyei Területi Szervezet
Programok
2018. március 22. (csütörtök)
9:30 | Regisztráció kezdete |
10:00 – 12:30 | Plenáris előadás – Baross Gábor terem |
10:00 – 10:30 | Megnyitó, köszöntők Radnóti Ákos, Győr Megyei Jogú Város; alpolgármester Dr. Földesi Péter, Széchenyi István Egyetem; rektor Dr. Tóth János, KTE; főtitkár Dr. Horváth Balázs, Építész-, Építő- és Közlekedésmérnöki Kar; dékán |
10:30 – 10:50 | Ki fizeti a révészt? – avagy a személyszállítás finanszírozási pályái Ács Balázs irodavezető; Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. |
10:50 – 11:10 | A vasúti tarifa- és kedvezményrendszer aktuális kihívásai Dr. Tóth-Maros Dániel üzleti szabályozási szakértő; MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt. |
11:10 – 11:30 | Svájc közösségi közlekedése Dr. Szeri István személyközlekedési igazgató – Hauenstein Mátyás közszolgáltatási minőségellenőr; Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. |
11:30 – 12:30 | Kerekasztal beszélgetés |
12:30 – 13:30 | Ebéd az Aulában |
13:30 – 15:30 | Elővárosi közlekedés – Baross 1 terem |
13:30 – 14:00 | A fokozódó motorizáció városi-elővárosi tünetei és a kiutak Munkácsy András tudományos munkatárs – Szele András központvezető-helyettes – Hideg Viktória gyakornok; Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. |
14:00 – 14:30 | Elővárosi tarifarendszer bevezetésének lehetőségei Szombathely vonzáskörzetében Kovács Máté autóbusz-közlekedési szakértő – Németh András vasúti közlekedési szakértő; Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. |
14:30 – 15:30 | Az állami tulajdonba vett budapesti elővárosi vasúti közlekedés első éve Balogh László igazgató – Jangel Mátyás igazgató – Kiss László igazgató; MÁV-HÉV Helyiérdekű Zrt. |
15:30 – 16:00 | Kávészünet |
13:30 – 15:30 | Planning and modelling – Baross 2 terem |
13:30 – 14:00 | The use of a Macroscopic Transport Model for critical traffic analysis Halmos Tamás Zoltán innovációs munkatárs – Kőrizs András László innovációs főmunkatárs; BKK Zrt. |
14:00 – 14:30 | Transportation habits of fast regional railway passengers in Malopolska Dr. Kulpa Tomasz associate professor; Politechnika Krakowska |
14:30 – 15:00 | Traffic model as a tool for changing of modal split in Bratislava new city centre Dr. Schlosser Tibor associate professor – Dr. Schlosser Peter ingeneur – Schlosser Michael magister; Slovak University of Technology |
15:00-15:30 | Issues of traffic surveys of routing in junctions Dr. Schlosser Tibor associate professor – Braniš Marek ingeneur – Schlosser Michael magister; Slovak University of Technology |
15:30 – 16:00 | Kávészünet |
16:00 – 17:30 | Térségi kiszolgálás – Baross 1 terem |
16:00 – 16:30 | Vonattal Ferihegyre? Albert Gábor központvezető – Szűcs Hajnalka tudományos munkatárs; Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. |
16:30 – 17:00 | Nächster Halt/Next stop: Budapest Airport Tumik Péter vasúti közlekedési szakértő; Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. |
17:00 – 17:30 | A Balaton körüljárhatósága a közlekedési ágazatok szolgáltatásainak összehangolásával Földiák János infrastruktúrafejlesztési szakértő; MÁV-START Zrt. |
17:30 | 1. nap lezárása |
18:15 | Fakultatív program Egyetemi Zenekar komolyzenei koncertje a győri Zsinagógában (különbusz-járattal) |
19:30 | Visszaérkezés a szállodákhoz |
20:00 | Vacsora a Hotel Famulus Pódium Éttermében |
16:00 – 17:30 | Infrastructure technologies – Baross 2 terem |
16:00 – 16:30 | Revision of load equivalency factors and its impact on Hungarian pavement design Nádasi Réka PhD student – Dr. Tóth Csaba assistant professor – Soós Zoltán assistant professor; Budapest University of Technology and Economics |
16:30 – 17:00 | Special laboratory test for evaluation breakage (particle degradation) of railway ballast Dr. Fischer Szabolcs associate professor; – Németh Attila junior lecturer; Széchenyi István Egyetem |
17:00 – 17:30 | Field tests of glued insulated rail joints with polymer-composite and steel fishplates Németh Attila junior lecturer – Dr. Fischer Szabolcs associate professor; Széchenyi István Egyetem |
17:30 | 1. nap lezárása |
18:15 | Fakultatív program Egyetemi Zenekar komolyzenei koncertje a győri Zsinagógában (különbusz-járattal) |
19:30 | Visszaérkezés a szállodákhoz |
20:00 | Vacsora a Hotel Famulus Pódium Éttermében |
2018. március 23. (péntek)
Fakultatív program: 5.50: Hotel Ibis – 6:00: Hotel Famulus – 6:15: Jedlik híd egyetemi hídfő Pár lépés az élhetőbb városért (egy kis reggeli kocogás)
8:30 | Regisztráció kezdete |
9:00 – 10:30 | Ökomobilitás – Baross 1 terem |
9:00 – 9:30 | Különleges előretekintési feladatok az utak világában Somfai András nyug. közlekedéstervező szakmérnök; Gaál Bertalan egyetemi tanársegéd; Széchenyi István Egyetem |
9:30 – 10:00 | Tranzitforgalmak Magyarországon: Egy térökonometriai elemzés Szabó Zsombor PhD hallgató – Dr. Török Árpád adjunktus; Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem |
10:00 – 10:30 | A „tiszta üzemanyag” bevezetése a közlekedés zöldítése céljára Götz Sándor fejlesztési igazgató; HRV Vasúttársaság Zrt.; Horváth Gábor egyetemi adjunktus; Széchenyi István Egyetem |
10:30 – 11:00 | Fenntartható Városi Mobilitási Terv készítése Paks példáján keresztül Virág Álmos tudományos munkatárs; Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. |
11:00 – 11:30 | Kávészünet |
9:00 – 10:30 | Policy and management – Baross 2 terem |
9:00 – 9:30 | European innovation in practice at BKK Ltd. Kerényi László Sándor mobilitásstratégia vezető – Kőrizs András László innovációs főmunkatárs; BKK Zrt. |
9:30 – 10:00 | Private sector contribution for ecologically and environmentally sustainable waterborne transport on the Danube Rafael Róbert senior project manager; Pro Danube International |
10:00 – 10:30 | Determining the difference of preferences between passenger and non-passenger groups related to public transportation by using the analytic hierarchal process Moslem Sarbast, PhD student – Dr. Duleba Szabolcs associate professor; Budapest University of Technology and Economics |
10:30 – 11:00 | New Mobility Experience made by PTV Szabó Nóra sales manager; PTV Austria GmbH |
11:00 – 11:30 | Kávészünet |
9:00 – 10:30 | Hajózási helyzetkép – Klauzál terem |
9:00 – 9:30 | A folyamhajózás tényleges helyzete és kilátásai Magyarországon Szalma Botond elnök-vezérigazgató; Plimsoll Zrt. |
9:30 – 10:00 | Hajózás és kikötők Szalma Béla elnök; Magyar Dunai Kikötők Szövetsége |
10:00 – 10:30 | Az Országos Képzési Jegyzékben szereplő hajózási szakképesítések keretén belül megszerezhető hatósági hajózási képesítések Magyar Szilvia Anna tagintézmény-vezető – Dr. Kohanecz Ottó gyakorlati oktatás vezető; Budapesti Gépészeti SzC Magyar Hajózási Szakgimnáziuma |
10:30 – 11:00 | Hajózási vállalkozások indításának hatósági útvesztői Horváth Gábor egyetemi adjunktus; Széchenyi István Egyetem – Kozma Bence hajózási referens; NFM Hajózási Hatósági Főosztály |
11:00 – 11:30 | Kávészünet |
11:30 – 13:00 | Pecha Kucha (magyar) – Baross 1 terem |
11:30 | A pilóta nélküli légijárművek polgári alkalmazásának lehetőségei és kihívásai Török Ágnes repülésbiztonsági elemző; Légtér.hu Kft. |
A forgalmi vizsgák sikertelenségének háttere Dr. Henézi Diána Sarolta egyetemi adjunktus; Széchenyi István Egyetem |
|
Utazói elvárások az autonóm járműveket alkalmazó mobilitási szolgáltatásoknál Földes Dávid PhD hallgató – Dr. Csiszár Csaba egyetemi docens; Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem |
|
Töltés ütemezési módszerek smart gridhez csatlakoztatott elektromos járműveknél Csonka Bálint PhD hallgató – Dr. Csiszár Csaba egyetemi docens; Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem |
|
A közlekedési módválasztás és a lakókörnyezet összefüggései győri többlakásos lakóépületek példáin keresztül Dr. Horváth Balázs egyetemi docens – Élő József egyetemi tanársegéd; Széchenyi István Egyetem |
|
A torlódó sorok speciális tulajdonságai és ezek szerepe a forgalmi tervezésben Szele András PhD hallgató – Kisgyörgy Lajos egyetemi docens; Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem |
|
Közlekedési szimulációs modellek a hídépítés, hídfelújítás tervezési folyamatában Dr. Horváth Richárd egyetemi docens; Széchenyi István Egyetem |
|
Burgenland határ menti közlekedésének változása Dr. Jóna László tudományos segédmunkatárs; MTA Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont |
|
Debrecen szatellit városrészeinek közlekedési – elérhetőségi differenciái Hegedűs László Dávid PhD hallgató; Debreceni Egyetem |
|
Keresletfüggő árazás numerikus szimulációja valós vasúti jegyeladási adatok alapján Duli Ádám BSc hallgató; Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem – Hörcher Dániel egyetemi tanársegéd; Imperial College London |
|
13:00 – 14:00 | Ebéd az Aulában |
11:30 – 13:00 | Pecha Kucha (English) – Baross 2 terem |
11:30 | Development of safety performance function for highway by cluster analysis segmentation approach Maen Ghadi student; Budapest University of Technology and Economics – Dr. Török Árpád adjunktus; Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem |
In-depth investigation of driver/rider behaviour in car-motorcycle accidents Danish Farooq PhD hallgató – Dr. Juhász János egyetemi docens; Budapest University of Technology and Economics |
|
Measurement and power quality monitoring system for electrical trains Wangai Agnes PhD student – Dr. Rohács Dániel associate professor; Budapest University of Technology and Economics |
|
Charging reservation service for electric vehicles using automatic notification Zarkeshev Azamat PhD hallgató – Dr. Csiszár Csaba egyetemi docens; Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem |
|
Consequence of noise related rail access in Europe on freight transport Bucsky Péter PhD hallgató; Pécsi Tudományegyetem |
|
Information management for mobility-as-a-service based on autonomous vehicles He Yinying PhD student – Dr. Csiszár Csaba egyetemi docens; Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem |
|
SOLEZ project Dr. Lados Mihály egyetemi docens; Széchenyi István Egyetem |
|
13:30 – 14:00 | Ebéd az Aulában |
11:30 – 13:00 | Veszélyes vizeken – Klauzál terem |
11:30 – 12:00 | Jeges árvizek elleni védekezés fél évszázada Tóth Ferenc főtanácsos; Országos Vízügyi Főigazgatóság |
12:00 – 12:30 | A dunai jég monitoringja radar távérzékelési adatok alapján Tobak Zalán egyetemi adjunktus; Szegedi Tudományegyetem – Van Leeuwen Boudewijn egyetemi adjunktus; Szegedi Tudományegyetem – Baksa Márta osztályvezető; Országos Vízügyi Főigazgatóság |
12:30 -13:00 | Belvízi hajók üzemeltetési profilja, és jelentősége az optimális hajtásrendszer kiválasztásában Dr. Hargitai L. Csaba egyetemi adjunktus – Dr. Simongáti Győző egyetemi docens; Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem |
13:00 – 14:00 | Ebéd az Aulában |
14:00 – 16:00 | Infrastruktúra és informatika – Baross 1 terem |
14:00 – 14:30 | Hol tartunk? ITS stratégia és valóság Albert Gábor központvezető – Magyari András irodavezető; Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. |
14:30 – 15:00 | A hazai infrastruktúra információs szempontból kritikus szakaszainak azonosítása statisztikai vizsgálatok alapján Dr. Török Árpád központvezető-helyettes – Berta Tamás központvezető – Pauer Gábor tudományos segédmunkatárs; Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. |
15:00 – 15:30 | Intelligens közlekedésinformatikai és SMART megoldások a városi és helyközi közlekedésben Demeter Péter ügyvezető igazgató; New Line Kft. |
15:30 – 16:00 | DDI avagy a fordított gyémánt csomópontok vizsgálata és magyarországi alkalmazhatósága Józsa Bálint tervező mérnök – Dohány Máté tervező mérnök; FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. |
14:00 – 16:00 | Vasúti közlekedés – Baross 2 terem |
14:00 – 14:30 | A 2016/2370/EU irányelv szerinti a vasúti infrastruktúra irányítás feltételei Dr. Csehy Erzsébet pályahálózat működtetési jogi vezető; MÁV Zrt. |
14:30 – 15:00 | A magyarországi vasúthálózat zavarainak gráfelméleti alapú vizsgálata Dr. Tóth Bence egyetemi adjunktus; Nemzeti Közszolgálati Egyetem |
15:00 – 15:30 | Magyar vasút, villamos és/vagy dízel vontatás? Kovács Károly nyug. MÁV mérnök főtanácsos |
15:30 – 16:00 | Az állomási utaskiszolgálás múltja, jelene, jövője Perger Imre nyug. igazgató |
16:00 | Zárszó, a konferencia zárása – Baross 1 terem |
A szervezők a programváltozás jogát fenntartják!
Poszter előadások – Mindkét nap folyamatosan megtekinthetőek |
A hézagnélküli felépítmény és acélhíd együtt dolgozása a tavaszi hőmérsékletváltozás hatására Papp Helga PhD hallgató – Dr. Liegner Nándor egyetemi docens; Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem |
A közúti vasúti pálya-állapotfelmérésének és minősítésének, rezgésdiagnosztikán alapuló új módszere Vinkó Ákos PhD hallgató; Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem; Posgay Zoltán fejlesztőmérnök; Metalelektro Méréstechnika Kft. |
Góchelykutató algoritmusok kidolgozása és összehasonlítása Baranyai Dávid PhD hallgató – Dr. Török Ádám egyetemi docens – Sipos Tibor egyetemi tanársegéd; Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem |
Közúti biztonsági problémák a kerékpárosbarát fejlesztési projektekben Dr. Makó Emese egyetemi docens – Dr. Miletics Dániel egyetemi adjunktus; Széchenyi István Egyetem |
A közúti közlekedés biztonságának optimalizálása Eye Tracker technológiával Lisický Richard ingeneuer; Slovak University of Technology |
Reduction of tram wheel sequel with rail lubrication Csortos Gabriella PhD hallgató; Budapest University of Technology and Economics |
Influence of small towns ring roads on local economy Olko Sylwia student – Powęzka Tomasz student – Wlazły Wiktor student; Politechnika Krakowska |
Study of the railway connections between Poland and Hungary in the time between WW I and WW II Jankowski Wojciech bachelor of civil engineering – Nowak-Gąsowski Mateusz student – Pogoda Szymon bachelor of civil engineering; Tadeusz Kościuszko Cracow Uniwersity of Technology |
The possibility of railway development in Poland Szczurek Iwona bachelor of civil engineering – Kmak Agata bachelor of civil engineering – Siwiec Adam bachelor of civil engineering – Tadeusz Kościuszko Cracow Uniwersity of Technology |
Feasibility study of speed increase between Poland and Hungary on polish railway line no. 96 from Nowy Sącz to Leluchów Bilczyńska Ola bachelor of civil engineering – Kotwica Katarzyna bachelor of civil engineering – Wielgosz Maciej bachelor of civil engineering; Tadeusz Kościuszko Cracow Uniwersity of Technology |
Applications of Y-shaped steel sleepers in the polish railway network Szablowska Paulina master of civil engineering – Rochel Maciej bachelor of civil engineering; Tadeusz Kościuszko Cracow Uniwersity of Technology |
Részvételi díj
KTE tag részére 1. nap: március 22. 30.000 Ft+Áfa: 30000
KTE tag részére 2. nap: március 23. 30.000 Ft+Áfa: 30000
KTE tag részére 2 napos 50.000 Ft+Áfa: 50000
Nem KTE tag részére 1. nap: március 22. 35.000 Ft+Áfa: 35000
Nem KTE tag részére 2. nap: március 23. 35.000 Ft+Áfa: 35000
Nem KTE tag részére 2 napos 55.000 Ft+Áfa: 55000
A részvételi díj a következőket tartalmazza: belépés az előadásokra, nyomtatott és elektronikus kiadvány, konferencia csomag, étkezések (ebédek, büfék) fogadás (1. napon a Hotel Famulusban), fakultatív program.
A részvételi díj és szállásköltség (amennyiben igényelt szobát) fizetési határideje a számlakiállítástól számított 15 nap. A megjelölt díjak nettó összegek, azokra minden esetben 27% Áfa fizetendő.
A részvételi díj 15.000 Ft+Áfa/nap/fő továbbszámlázott étkezést tartalmaz, amely a számlán külön kerül feltüntetésre. Az étkezés után fizetendő közterheket Egyesületünknek nem áll módjában átvállalni.
Ezúton szeretnénk felhívni szíves figyelmét, hogy mind a papír alapú, mind pedig az online jelentkezési lap kitöltésével kötelezettséget vállal arra, hogy a részvételi díjat (szállásfoglalás esetén a szállásköltséget is) befizeti abban az esetben is, ha nem vett részt a konferencián, kivéve ha a lemondási feltételeknek megfelelően időben és írásban lemondta részvételét. A kedvezményre vonatkozó jogosultságot a szervezők ellenőrzik.
Szállás
Hotel Ibis Győr
9021 Győr, Szent István út 10/B,
A szállásfoglalás egyénileg történik. Kérjük, a letölthető dokumentumok közül az „Hotel IBIS foglalási űrlap” dokumentumot kitöltve küldje vissza közvetlenül a szállodának.
Egyágyas elhelyezés: bruttó 19.000 Ft/szoba/éj büféreggelivel
Kétágyas elhelyezés: bruttó 21.500 Ft/szoba/éj büféreggelivel
Hotel Famulus Győr
9027 Győr, Budai út 4.
A szállásfoglalás egyénileg történik, közvetlenül a szállodánál. Kérjük, szállásfoglalásnál hivatkozzon a konferenciára.
Egyágyas elhelyezés: bruttó 18.000 Ft/szoba/éj büféreggelivel
Kétágyas elhelyezés: bruttó 20.700 Ft/szoba/éj büféreggelivel
Lemondási feltételek
- A részvétel a konferencia előtt 21 nappal (vagy korábban):
díjmentesen lemondható. - Lemondási díj a konferencia előtt 15-20 nappal:
A teljes részvételi díj 25%-a. - Lemondási díj a konferencia előtt 9-14 nappal:
A teljes részvételi díj 50%-a. - Lemondási díj a konferencia előtt 5-8 nappal:
A teljes részvételi díj 75%-a. - Lemondási díj a konferencia előtt 2-4 napon:
A teljes részvételi díj 90%-a. - Lemondási díj a konferencia előtti napon és az ideje alatt:
A teljes részvételi díj 100%-a.
A tudományos rendezvények lebonyolítása adóköteles tevékenységnek minősül.
A Közlekedéstudományi Egyesület adóigazgatási szám: 19815709-2-42.
Bankszámlaszám: 10200823-22212474-00000000
Egyéb információk
Megjelenési és szponzorálási lehetőségek
1. Helyszíni hirdetés:
– Plakát, roll-up, szóróanyagok, egyéb bemutatkozó reklámanyagok elhelyezése a konferencia két napján
– Ára: 70.000 Ft+Áfa, amely magában foglalja 1 fő számára a 2 napos teljes konferencia-ellátását is (a szállásköltséget nem tartalmazza)
2. Bemutató stand felállítása:
– Számítógépes és egyéb szemléltetési lehetőséggel, továbbá helyszíni hirdetés, plakát, roll-up, szóróanyagok és egyéb bemutatkozó reklámanyagok elhelyezése a konferencia két napján
– Ára: 140.000 Ft+Áfa, amely magában foglalja 2 fő számára a 2 napos teljes konferencia-ellátását is (a szállásköltséget nem tartalmazza)
A támogatási szándékot kérjük, szíveskedjenek a támogatási szint megadásával a kozlekedes@sze.hu címre
2018. március 15-ig jelezni. További egyeztetéshez a Szervezőbizottság visszajelzést küld.