Közlekedéstechnikai Napok-V2G üzemlátogatás Dabas BAMTECH Kft.
Időpont: 2022/04/20-2022/04/20
Helyszín: Online
Programok
Közlekedéstudományi Egyesület (KTE) V2G közlekedési energia innovációs szakosztály a
Magyarországi Zöldkereszt Egyesülettel és a Magyar Hajózási Technikum révhajós iskolai közösségi szolgálattal együttműködve Dr. Fónagy János KTE elnök védnöksége alatt folytatja a Citizen Science V2G TEAMS video-konferencia műhelymunka sorozatát. Első alkalommal Dabason a BAMTECH Kft. EPS könnyűben úszótest (szűkkörű) gyárlátogatással egybekötve
V2G TEAMS video-konferencia Időpont: 2022 április 20 szerda 15-17 óra
Dabasi helyszínről a video-konferencia levezető elnök: Dr Szabó István KTE V2G közlekedési energia innovációs szakosztály elnöke és Magyarországi Zöldkereszt Egyesület elnöke
A műhelymunka jellegnek megfelelően tíz pontban ismertetjük tízmillió forint keretösszegű
és a képen látható hajómalomhoz hasonló, de nem állandóra lehorgonyzott, hanem 3,7 kW 48 V BLDC motoros üzemmódban önjáró KEVE2 nevű révcsónak hajómalom megbeszélendő V2G közlekedési energia innovációs jövőképünket
Teremtésőrző dunai révcsónak hajómalom IKSZ szolgálattal a Zöld Magyarországért® hajómalom V2G műhelymunka víziót 10 pontban előterjesztő: Kiss János Ferenc a Mannaenergy Tanácsadó egyéni cég ügyvezető, a KTE V2G közlekedési energia innovációs szakosztály titkára
1./ Szigetmonostor révkikötőből nézve a 4,5 m hosszú 0,6 m széles és 0,5 m magas EPS beton katamarán talpakból semmi sem látszik, mert a szokástól eltérően 100%-ban víz alatt vannak.
2./ Dabasi BAMTECH KFT EPS beton kamarán acélhálóhoz 0,5 méterenként hozzá hegesztett
1,1 m hosszú (a partról szinte láthatatlan) fedélzeti tartócsöveken 0,6 m-re a víz felett „lebeg” a
4,5 m hosszú és 2,5 m széles KEVE2 nevű révcsónak hajómalom acél fedélzete.
3./ Az EPS beton katamarán 2,5 m széles és 0,5 m magas négyszögletes konfuzor orra 1 m hosszú és acéllemez bélelten leszűkül 0,85 m*0,5 m-re, tehát szűkebb mint a lapátkerék utáni és a katamarán talpak közötti 1,3 m* 0,5 m hajómalom „üzemvízcsatorna”.
4./ EPS beton katamarán orrkonfuzor szűkítéshez kapcsolódik a 0,8m *0,5 m vízlapát felületű és
Ø 2 m átmérőjű a KEVE2 révhajómalom acél lapátkerék.
5./ Szentendrei dunai 4,4 km/h átlagos sodrási sebességnél a KEVE2 révcsónak hajómalom lapátkerék fordulata percenként 36 és a finn OCENÁNLVOLT cég AX3 típusú 48 V BLDC motor/generátor generátor üzemben 644 W teljesítményű egyen árammal tudja feltölteni 8 órás hajómolnár műszak alatt a 4 db LiFePo4 125 Ah és 12 V akkumulátort, melyek 0-45 ˚C temperált vízmentes és négy kerékkel ellátott dobozban vannak.
6./ Szigetmonostoron 4,4 km/h dunai KEVE2 révhajómalom átlag vízsebességnél naponta ez háromszori akkucserével 15,4 kWh zöldáram nyerés a Dunából.
7./ Szigetmonostoron a partról töltve a Pásztor Révhajó Kft KEVE révhajó napi huszonhárom menetben is mindenképpen 10 kWh alatti parti áramot fogyaszt.
8./ Szigetmonostoron a dunai KEVE2 révcsónak hajómalom tehát Hajózási Technikumi iskolai révhajós környezet és polgári védelmi közösségi szolgálat (IKSZ) keretében kb.6- 8 kWh napi közhasznú cél áram felesleget tud termelni Nagymaroson a Beer Miklós püspök vezette Szent Ferenc Szegényei Alapítványnak címezve. Egy magyar lakás naponta 6-8 kWh áramot fogyaszt.
9./ Szigetmonostoron dunai áradási 7,7 km/h sebességnél már percenként 64 fordulatú a KEVE 2 révcsónak hajómalom lapátkeréke. Az akkutöltő áramteljesítmény pedig 2 kW. Áradásnál naponta termelt áram ekkor már három átlag magyar lakás áram igényét is kielégítené.
10./ Szigetmonostoron a Szentendrei dunai hajóút (jelzőboják) vonala mellet a hajózást nem zavarva a legkedvezőbb sodrásba a KEVE2 révcsónak (látvány) hajómalom az AX3 48 V motor üzembe kapcsolt orrlapátkerékkel be tud állni, majd az 50 kg betontömb horgonyát leeresztve egy 8 órás hajómalom műszakra stabilizálni tudja a dunai sodrásban helyzetét. Ez a Szentendrei korzóról nézve egy hajózási technikumi közhasznú környezet és polgári védelmi iskolai közösségi szolgálat. Egyben iskolai HIDROFIZIKAI TANITÁSI SHOW műsor és Szentendrei Korzó napi idegenforgalmi (ingyenes) látványossági műsor is lehet. A látogatókat már díjazás mellett lehet vinni a lehorgonyzott KEVE2 révcsónak hajómalomra, ahol a vízsebesség és villamos teljesítmény mérőműszerek adatait is láthatja és a horgonykötél erőmérő adatváltozást is láthatja a konfuzor beömlőnyílás méret változtatásával.
KTE V2G szakosztályi video-konferencia műhelymunka előre felkért érdekelt hozzászólók
Felkért hozzászóló neve |
Szervezet, funkció, hozzászólási téma megjegyzés |
Polgár László |
BAMTECH Kft EPS beton úszótest gyárlátogatás vezető |
Dr. Csaba Attila |
Magyar Révhajósok Egyesülete elektromos révhajó innováció |
Dr. Kádár Péter |
Óbudai Egyetem Megújuló Energia hajómalom labor mérések |
Pásztor Zoltán |
Pásztor Révhajó Kft. első elektromos KEVE révhajó tulajdonosa |
Paksi Péter |
AmperJacht Kft Oceanvolt AX3 48 V BLDC motor/generátor |
Magyar Szilvia Anna |
Magyar Hajózási Technikum igazgató révhajómalom IKSZ |
Kiss Péter |
Ökogázprojekt Magyarország Innovációs Kft. ügyvezető |
Süveg Tiborné Ica |
ÖTLETBANK Egyesület elnök EU önkéntes közösségi szolgálat |