IX. Közlekedéstudományi Konferencia
Időpont: 2019/03/21-2019/03/22
Helyszín: Hotel Famulus****; 9027 Győr, Budai u. 4-6.
Szervező: Győr-Moson-Sopron Megyei Területi Szervezet
Meghívó
A konferencia fővédnöke: Révész Máriusz Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos
A Közlekedéstudományi Egyesület és a győri Széchenyi István Egyetem IX.alkalommal várja az érdeklődőket a közös szervezésű rendezvényre.
Programok
2019. március 21. (csütörtök) délelőtt
9:30 | Regisztráció kezdete / Start of registration |
10:00 Budapest terem | Megnyitó / Opening ceremony RÉVÉSZ Máriusz, kormánybiztos / Hungarian GovernmentDr. FÖLDESI Péter Széchenyi István Egyetem, rektor president University Győr Dr. HORVÁTH Balázs SzE Építész-, Építő- és KözlekedésmérnökiKar, dékán / dean ACTF70 éves a KTE / Jubilee HSATDr. TÓTH János KTE, főtitkár / general secretar HSAT |
10:30 Budapest terem | Plenáris előadások / Plenary Session DULICZ László – VARGA Zsolt – LUKÁCS Kata – SCHWANNER Norbert – GRÁF Tamás: A smart megoldások hatásai a közlekedésfejlesztésekre |
10:50 | SZABÓ Tamás Bálint: A hivatásforgalmi mobilitás kihívásai a gazdasági környezet változásával |
11:10 | SZERI István dr. – ÁCS Balázs: Közösségi közlekedés intézményes piacra lépési szabályainak hazai lehetőségei |
11:30 | Kerekasztal beszélgetés / Discussion |
12:20 | Ebéd / Lunch Fsz.Pódium étterem + 4.em Panoráma étterem1.st floor restaurant Podium + 5. floor restaurant Panorama |
2019. március 21. (csütörtök) délután
14:00 és 15:30 Buszos szakmai kirándulás turnusokban az 1. út építéséhez (előzetes regisztrációval, érkezéskor, a helyszínen) 14:00 and 15:30 Excursion to road construction in turns with direct bus (by registration, arriveing on the spot)
SZEKCIÓ ELŐADÁSOK
1st floor room Győr terem Fsz. Autonomous mobility | 1st floor room Oktató terem Fsz. Versenyképes szolgáltatások | 2nd floor room Budapest-1 terem 1.em. Regionális kapcsolatok | 2nd floor room Budapest-2 terem 1.em. Városi közlekedés |
13.40 | GAÁL Bertalan – HORVÁTH Balázs dr. Autonomous cars and urban land use – city shaping force? | 13.40 | KÖVESDI István – HORVÁTH Balázs dr. A közúthálózat államháztartási bevételei és kiadásai 2004-2017. | 13.40 | SISKA Miklós dr. – VIRÁG Álmos A határon átnyúló közforgalmú közlekedési kapcsolatok fejlesztésének egy lehetséges stratégiája és feltételrendszere | 13.40 | BORBÁS Péter Dániel A közösségi közlekedési szolgáltatással kapcsolatos megrendelői követelményrendszer bemutatása a BKV Zrt. példáján keresztül |
---|---|---|---|---|---|---|---|
14.05 | KOREN Csaba dr. – KOSZTOLÁNYI-IVÁN Gabriella dr. Autonomous vehicles – challenges to road infrastructure | 14.05 | MOLNÁR Balázs Nemzetközi vasúti személyszállítás versenyképessége | 14.05 | BERÉNYI János dr. – SZŰCS Hajnalka Grenzbahn projekt: lehetőségek és nehézségek a helyi és nemzetek közötti regionalitás erősítésére | 14.05 | DENKE Zsolt dr. – KORMÁNYOS László dr. – HORVÁTH Balázs dr. – MONIGL János dr. A tervezett budapesti menetdíjstratégia fő vonásai |
14.30 | MAGYARI Zsófia – KOREN Csaba dr. Impact of autonomous vehicles to visibility requirements in road junction design | 14.30 | RIXER Attila dr. – KERÉNYI Ádám A szolgáltatás minősége – a minőség szolgáltatása a közszállításban | 14.30 | NÉMETH András János – TUMIK Péter Két ország határán – az ütemes menetrendi struktúra közeli és távoli jövőképe Nyugat-Magyarországon | 14.30 | KORMÁNYOS László dr. – SIMON Dávid – HARKAI Attila – VARGA Szabolcs – BERKI Zsolt dr. A fővárosi közösségi közlekedés jegyes utazásainak piaci elemzése |
14.55 | SZABÓ Nóra – Default Connected & Autonomous Vehicle Driving Behavior Models – Achievements in Microscopic Software Development (PTV Vissim) | 14.55 | KAGER Roland dr. – HARMS Lucas dr. – BICZÓK Péter Autónóm autók helyett autonóm közlekedők – a kerékpár-vasút modalitás városserkentő és társadalmi szinergiái | 14.55 | TAKÁCS Ádám Sopron és Szombathely minőségi távolsági közlekedésének helyzete, lehetőségei rövid és hosszú távon | 14.55 | LASKAY Lóránt – NÉMETH Ádám – TÓTH-MAROS Dániel dr. Utasélmény a jegyértékesítésben és az utastájékoztatásban: közlekedési Service Design |
15.30 | Kávészünet/Coffee break | 15.30 | Kávészünet/Coffee break | 15.30 | Kávészünet/Coffee break | 15.30 | Kávészünet/Coffee break |
1st floor room Győr terem Fsz. Sectoral challenges | 1st floor room Oktató terem Fsz. Önvezető járművek | 2nd floor room Budapest-2 terem 1.em. Forgalom és tervezés |
16.00 | RAFAEL Róbert Challenges for Danube waterborne transport | 16.00 | HORVÁTH Richárd dr. Térképek szerepe az önvezető járművek közlekedésében | 16.00 | HORVÁTH Balázs dr. – VEREBÉLYI Bence Területfelhasználásalapú közlekedési modellek elvi felépítése |
16.25 | BUCSKY Péter Rail and road traffic flows of the major transport corridors of Hungary | 16.25 | NÉMETH Péter dr. – JUHÁSZNÉ BÍRÓ Tamara Önvezető járművek irányításának gyakorlata MI (mesterséges intelligencia) technológiák alkalmazásával | 16.25 | VARGA Zsolt Mobilitási tervek a gyakorlatban |
16.50 | KAMLADZE Aleksandre. dr. – SHARABIDZE Irakli. dr. – MARKELIA Bachana – KOCHADZE Irakli Social effects of reducing vehicular pollution of the environment | 16.50 | SCHWANNER Norbert Az önvezető járművek adatainak felhasználásán alapuló közlekedésirányítási rendszerek forgalomszimulációs modellezése | 16.50 | SZELE András A cipzár elv: amit tudunk róla, és ahogyan használjuk |
17.15 | BORSOS Attila dr. – FARAH Haneen – LAURESHYN Aliaksei Surrogate safety indicators combined with extreme value theory for road safety analysis | 17.15 | VEREBÉLYI Bence – UTI Gábor – TÖRÖK Árpád dr. – SZALAY Zsolt dr. Autonóm járművek és kapcsolódó kibertámadások makroszkopikus modellezési lehetőségei | 17.15 | UTI Gábor – VEREBÉLYI Bence Kapacitás érzékeny közösségi közlekedési ráterhelés kialakításának lehetőségei az EFM modellben |
17.40 | FÖLDES Dávid – CSISZÁR Csaba dr. Autonóm járműves mobilitási szolgáltatás üzemeltetési modellje | ||||
18.15 | 1. nap lezárása / Close of the 1. day sessions | ||||
19.30 | fakultatív Program Gelbmann Szőlősbirtok borkóstoló – Hotel Famulus Pódium étterem / Program facultative Wine taste Gelbmann wine yard – restaurant Podium | ||||
20.00 | Díszvacsora / Gala dinner Hotel Famulus – restaurant Podium étterem |
2019. március 22. (péntek) délelőtt
Fakultatív Program facultative Nem ciki, City-Cikli! Kis mozgás az élhetőbb városértGyőrBike-ing Light moving for a better city to live in6.15: Famulus – Révfalu – University – Rába Qelle – City centre – Hotel Famulus 7.15 |
|
8:30 | Regisztráció kezdete / Start of registration |
1st floor room Győr terem Fsz. Public transport | 1st floor room Oktató terem Fsz. Komparatív mobilitás | 1st floor room Pozsony terem Fsz. Interaktiv Workshop IVU Austria |
2nd floor room Budapest-1 terem 1.em. Közúti közlekedés | 2nd floor room Budapest-2 terem 1.em. Kötöttpályás infrastruktúra |
9.00 | LADOS Mihály dr. – DAN Martin Planning sustainable urban mobility plan for functional urban areas | 9.00 | HÖRCHER Dániel dr. Miben új és miben jelent visszalépést a MaaS-koncepció? | 9.00 | BARNA Szabolcs A járműosztályozó hosszának hatása a jelzőlámpával szabályozott csomópontok kapacitására | 9.00 | BORZA Viktor – FÖLDIÁK János A gyorsforgalmi úthálózattal versenyképes vasúti hálózathoz szükséges nagysebességű hálózatelemek Magyarországon | ||
9.25 | OGUNKUNBI Gabriel – MÉSZÁROS_Ferenc dr. Access control of urban transport and the environment: the past, present and prospects | 9.25 | ESZTERGÁR-KISS Domokos dr. – ABA Attila – TÓTH János dr. Munkahelyi mobilitási tervek intézkedéseinek kiértékelése | 9.25 | WINKLER Ágoston dr. Sugaras-átmérős helyi közforgalmú közlekedési vonalhálózat tervezésének informatikai támogatása | 9.25 | TÓTH Bence dr. Forgalmatlan, de nélkülözhetetlen – a magyarországi vasúthálózat redundanciavizsgálata | ||
9.50 | GATTUSO Domenico dr. – CASSONE Gian Carla dr. – MALARA Margherita Performance measures and accessibility analysis in public transport networks | 9.50 | HAJNAL Tünde – KERÉNYI László Sándor – JUHÁSZ Mattias dr. A fenntartható mobilitástervezés monitoring és értékelési rendszerének kialakítása Budapesten | 9.50 | BALOG Péter – TÓTH Csaba dr. – CSISZÁR Csaba dr. Okostelefonok alkalmazási lehetőségei az útgazdálkodásban | 9.50 | KÁLDI István Javaslat S-Bahn rendszer kialakítására néhány magyarországi középvárosban | ||
10.15 | MOSLEM Sarbast Evaluating service quality of public bus transport system in Budapest by using the Fuzzy analytic hierarchal process | 10.15 | MUNKÁCSY András – SISKA Miklós dr. – ALBERT Gábor – KESERÜ Imre dr. Az utazás közbeni tevékenységek a közforgalmú közlekedésben | 10.15 | JÓNA László dr. Gyalogosok alternatív útvonalválasztása | 10.15 | MORVAI Róbert – GAEBELE Gréta M3-as metróvonal tervezési diszpozíciói | ||
10.45 | Kávészünet / Coffee break | 10.45 | Kávészünet / Coffee break | 10.45 | Kávészünet / Coffee break | 10.45 | Kávészünet / Coffee break | 10.45 | Kávészünet / Coffee break |
1st floor room Győr terem Fsz. Transport planning | 1st floor room Oktató terem Fsz. Hajózás | 1st floor room Pozsony terem Fsz. Interaktiv Workshop IVU Austria |
2nd floor room Budapest-1 terem 1.em. Kerékpár és biztonság | 2nd floor room Budapest-2 terem 1.em. Vasúti üzemeltetés és fenntartás |
11.15 | HALMOS Tamás Zoltán The usage and development of the Macroscopic Transport Model in research and development projects | 11.15 | SZALMA Béla Hajózás és kikötők | 11.15 | BERTA Tamás – KRIZSIK Nóra A fiatal korosztály közlekedési ismeretének és magatartásának aktuális helyzete | 11.15 | TAKÁCS Péter Vasúti járművek és infrastruktúra elemek üzemeltetési kérdései | ||
11.40 | Al KHARABSHEH Ahmad – DULEBA Szabolcs dr. Review of multi criteria decision techniques in transportation science | 11.40 | KOHANECZ Ottó dr. – HORVÁTH Gábor Kell nekünk középfokú hajósképzés? | 11.40 | KŐRIZS András László OviBringa, avagy szemléletformálás hosszú távú hatásokkal | 11.40 | LIEGNER Nándor dr. – PAPP Helga Járműterhek hatására ébredő hosszirányú mozgások sínkörülöntéses felépítménnyel kialakított hídon | ||
12.05 | ORTEGA Jairo – TÓTH János dr. – PÉTER Tamás dr. Estimation of parking needs at light rail transit system stations | 12.05 | PÉTER Pál Lehel – SÁBITZ László A személyszállító hajók tervezési szempontjainak fejlődése a 20. század elejétől napjainkig | 12.05 | MOLNÁR Berta – HALÁSZ Áron Kutatás a hazai kerékpározási szokásokról, attitűdökről | 12.05 | VANYA Imre Kétéltű járművek fejlesztésének 37 éve a vasúti vontatás szolgálatában | ||
12.30 | KESERÜ Imre dr. – PAPPERS Jesse – MACHARIS Cathy dr. Getting citizens on board: new ways to involve citizens in transport planning. The LOOPER platform | 12.30 | GURÁLY Roland – HARGITAI L. Csaba dr. Ship Care projekt – Hajózási műszer fejlesztése kishajók számára | 12.30 | BELOVAI Tamás Kerékpárutak építése árvízvédelmi gátakon. A gátak és a kerékpárutak közös használatából adódó üzemeltetési és fenntartási kérdések | 12.30 | CSEHY Erzsébet dr. A Hódmezővásárhelyet Szegeddel összekötő, TRAM-TRAIN integrált villamos- és nagyvasúti rendszer egyes működtetési, üzemeltetési kérdései | ||
11.15 | 1st floor room Business terem Fsz. Interaktiv Workshop PTV Austria | 11:20 | kávészünet | ||||||
13.00 | Ebéd / Lunch Fsz. Pódium étterem + 4.em Panoráma étterem 1.st floor restaurant Podium + 5. floor restaurant Panorama |
1st floor room Győr terem Fsz. International practice | 1st floor room Oktató terem Fsz. Közlekedéstörténet | 2nd floor room Budapest-1 terem 1.em. Közúti infrastruktúra | 2nd floor room Budapest-2 terem 1.em. Autonóm mobilitás hatásai |
14.20 | AFEWORK Anteneh – SIPOS Tibor dr. Performance evaluation of busrapid transit (BRT) operation in New Delhi using microscopic traffic simulation model | 14.20 | HORVÁTH Csaba Sándor dr. A vasutak katonai szervezetei Magyarországon a Nagy Háború alatt | 14.20 | SZŰCS Lajos Az útdíjfizetés során keletkezett adatok újrahasznosítása forgalom-elemzések céljára | 14.20 | PAUER Gábor – TÖRÖK Árpád dr. Forgalom optimalizáció különböző felépítésű hálózatokon autonóm közlekedési rendszerben |
14.45 | SHATANAWI Mohamad – MÉSZÁROS_Ferenc dr. Road user charging acceptability in the city of Amman | 14.45 | KALOCSAI Péter dr. Vasúti változások és hatásaik az osztrák–magyar határ mentén az első világháború után | 14.45 | KOVÁCS Áron – HORVÁTH Zoltán dr. – TÓTH Emil A Magyar Közút Nonprofit Zrt. ITS fejlesztései Győrött | 14.45 | NAGY Viktor – HORVÁTH Balázs dr. Önvezető járművek fordatervezésre gyakorolt hatása |
15.10 | JADAAN Khair dr. – DABBAS Hanein Assessment of aggressive behaviour among Jordanian drivers | 15.10 | FRISNYÁK Zsuzsa Közlekedési beruházás-politika a szocialista Magyarországon | 15.10 | SZELE András – HIDEG Viktória – ERDÉLYI Csaba Az érdi Budai út-Diósdi úti körforgalom: Merre tovább? | 15.35 | BERA József dr. – KANÁSZ-SZABÓ Ervin Autonóm mobilitással összefüggő környezetvédelmi előnyök zajtérképes vizsgálata |
15.35 | JADAAN Khair dr. – OMARI Sura – TAWAIHA Haneen An investigation in medical cost of road traffic accidents in Jordan | 15.35 | SZAKÁL Tamás dr. A Győr-Veszprém vasútvonal múltja, jelene és lehetséges jövője | 15.35 | FÜLÖP Györk dr. – DIERA Marcel Építési hulladékmennyiségek agglomerációs közúti hálózatra gyakorolt hatásának modellezése Sentinel-1 műholdfelvételek segítségével | 15.11 | HENÉZI Diána dr. – GYUKIN Katalin – HORVÁTH Balázs dr. Önvezető járművek közlekedésbiztonsági hatásai |
16.00 | NEMES György dr. Várható-e a közlekedési balesetek és következményes sérülések, halálozás változása az elektromos- asszisztált és önvezető gépkocsik elterjedésétől? | ||||||
16.30 | Zárszó, a konferencia bezárása / Closing ceremony |
A konferencia idején poszter-prezentációs bemutatók is megtekinthetőek. / Poster presentations are available continously on both days.
2nd floor room Bécs terem 1.em. Poszter előadások / Poster section |
1. BANET Krystian – NAUMOV Vitalii dr. Analysis of data of public bike sharing system in Kraków, Poland |
2. KOHADZE Teimuraz dr. – SHARABIDZE Irakli. dr. – KOCHADZE Irakli – MARKELIA Bachana Structured PhD programme Organization and management of transport processes |
3. JUHÁSZ Erika – FISCHER Szabolcs dr. Individual laboratory test methodology for railroad ballast particle breakage |
4. STEC Małgorzata – TOBIASZ Joanna – BANET Krystian The concept of the spatial development for the Miechow town center with the reference to the new traffic organisation |
5. BAK Andrzej – SALACH Jakub – BANET Krystian Transport problems of small-sized towns on the example of Miechow Town (Poland) |
6. BAKUCZ Péter dr. – Uncertainitiy analysis of autonomous driving software performance |
7. GONDA Evelyn – CSIKÓS Attila – VINKÓ Ákos dr. A CAF alacsonypadlós közúti vasúti jármű futástechnikai vizsgálata kitérőkben okostelefonok szenzoradatainak alkalmazásával |
8. VÁGÁNY András – TÓTH János dr. A közösségi közlekedés valós idejű utastájékoztatásához szükséges adatbázisrendszer kidolgozása |
9. NEMECZ Gábor A közösségi-közlekedési szolgáltatók alternatív hajtású járműveinek szolgáltatási minőségre gyakorolt hatása Budapesten |
10. CSONKA Bálint – CSISZÁR Csaba dr. Elektromos töltőállomás helyszín optimalizáló módszer városi autóbusz közlekedésben |
11. LAKATOS András – MÁNDOKI Péter dr. Felhasználói eszközválasztás vizsgálata a távolsági, párhuzamos közösségi közlekedésben |
12. WINKLER Ágoston dr. – SZABÓ Roland Igényvezérelt megoldások a győri éjszakai közforgalmú közlekedés kialakítása céljából |
13. BARANYAI Dávid – SIPOS Tibor dr. – TÖRÖK Ádám dr. Kernel alapú balesetsűrűsödési hely keresés a gyakorlatban |
14. NÉMETH Attila – FISCHER Szabolcs dr. Polimer-kompozit hevederekkel kialakított ragasztott-szigetelt sínillesztések és kijelölt kontroll szigetelt acélhevederes illesztések vasúti pályás egyenességmérési eredményeinek kiértékelése |
15. SZABÓ Zsombor – SIPOS Tibor dr. Területi egyenlőtlenségek hatása megyei forgalom esetén |
16. MEGYERI István – CSIRIK János dr. – MAJÓ-PETRI Zoltán dr. Utasszámlálás a városi közösségi közlekedésben: mire lehet alkalmas több adat és a „free WiFi”? |
17. SZE ÉÉKK TDT Érkezés Győrbe |
A szervezők a program változtatás jogát fentartják.
Részvételi díj
KTE tag részére 1. nap: március 21. 35.000 Ft+Áfa: 35000
KTE tag részére 2. nap: március 22. 35.000 Ft+Áfa: 35000
KTE tag részére 2 napos 55.000 Ft+Áfa: 55000
Nem KTE tag részére 1. nap: március 21. 40.000 Ft+Áfa: 40000
Nem KTE tag részére 2. nap: március 22. 40.000 Ft+Áfa: 40000
Nem KTE tag részére 2 napos 60.000 Ft+Áfa: 60000
A részvételi díj tartalma:
|
|
|
|
|
|
- A részvételi díj 15.000 Ft/fő/nap+Áfa továbbszámlázott értéket tartalmaz, amely a számlán külön kerül feltüntetésre.
- A feltüntetett díjak nettó összegek, azokra minden esetben 27% Áfa fizetendő.
A számlázással kapcsolatos kérésüket kérjük, előre jelezzék! Utólag sajnos nem áll módunkban a számlát módosítani!
Ezúton szeretnénk felhívni szíves figyelmét, hogy az online jelentkezés kitöltésével kötelezettséget vállal arra, hogy a részvételi díjat (szállásfoglalás esetén a szállásköltséget is) befizeti abban az esetben is, ha nem vett részt a konferencián, kivéve ha a lemondási feltételeknek megfelelően időben és írásban lemondta részvételét. A kedvezményre vonatkozó jogosultságot a szervezők ellenőrzik.
Szállás
Hotel Famulus****
Cím: 9027 Győr, Budai út 4.
A szállásfoglalás egyénileg történik, közvetlenül a szállodánál. A Hotel Famulus esetében kérjük, hogy szállásfoglalásakor hivatkozzon a konferenciára.
Hotel Ibis***
Cím: 9021 Győr, Szent Istán út 10/B,
A szállásfoglalás egyénileg történik, közvetlenül a szállodánál. A Hotel Ibis esetében kérjük, hogy a „Letölthető dokumentumok” menüpontban található foglalási űrlapot kitöltve küldje el a szállodának az űrlapon található email címre.
Lemondási feltételek
- 2019. március 01. és március 07. közötti lemondás esetén: a részvételi díj 30%-a fizetendő.
- 2019. március 08. és március 15. közötti lemondás esetén: a részvételi díj 50%-a fizetendő.
- 2019. március 15. után történő lemondás esetén: a részvételi díj 100%-a fizetendő.
Egyéb információk
Kiállítási és promóciós lehetőségek a konferencián
Bemutató stand felállítása, eszközök, berendezések kiállítása, számítógépes modellek, alkalmazások bemutatása, és egyéb szemléltetési lehetőségek: plakát, roll-up, szórólapok, reklámanyagok elhelyezése a rendezvény két napján. A helyszínen biztosított eszközök: asztal, szék, áramellátás, free wifi. A konkrét igényeket kérjük jelentkezéskor szíveskedjenek megadni.
1 fős promóció:
Ára: 100.000 Ft+Áfa, amely magában foglalja a terület és a helyszíni eszközök igénybevételét valamint 1 fő cégképviselő 2 napos teljes konferenciaellátását is (szállásköltséget nem tartalmaz).
2 fős promóció:
Ára: 170.000 Ft+Áfa, amely magában foglalja a terület és a helyszíni eszközök igénybevételét valamint 2 fő cégképviselő 2 napos teljes konferenciaellátását is (szállásköltséget nem tartalmaz).
Konferencia támogatási lehetőségek
A Szervezőbizottság köszönettel veszi a konferencia színvonalának emelését elősegítő tárgyi (pl. mappa, toll, jegyzettömb, kitűzők stb.) vagy anyagi felajánlásokat. A február 25-ig jelentkező támogatók logóját, rövid bemutatkozó anyagát elhelyezzük a konferencia kiadványában, illetve biztosítjuk roll-up és egyéb reklámanyagok kihelyezését a konferencián.
A kiállítási vagy támogatási szándékot kérjük szíveskedjenek a szabo.orsolya@ktenet.hu email címre jelezni. További egyeztetéshez a szervezők visszajelzést küldenek.