Veszprémnek új, egységes MAN-flottája lehet



Ha minden a tervek szerint alakul, még idén lecserélhetik a jelenlegi szedett-vedett járműparkot.

Új korszak köszöntött be a veszprémi tömegközlekedés történetébe 2019. elején: több évtized után az önkormányzati tulajdonú V-Busz vette át a szolgáltatást a „Volántól”, amit akkoriban éppen ÉNYKK-nak hívtak. Az új cég nem tartott semmire igényt a régi Veszprémi flottából (noha az átállási nehézségek miatt azok még néhány hétig besegítettek), ezek helyett külföldről beszerzett használt buszokat hoztak, amit az akkori kommunikáció szerint csak átmeneti megoldásnak szántak, néhány hónap erejéig.

Azóta eltelt közel két és fél év, de továbbra sincsenek új buszok Veszprémben, ennek a legfőbb oka pedig az, hogy a V-Busz költségvetése még az átállás évében elszállt egy „kicsit”: a tervezett 600 millió forint helyett végül 1,7 milliárdnál állt meg.



A járműparkot eleinte a Truck Trailer & Parts Kft.-től bérelte a V-Busz, de tavaly úgy döntöttek, hogy jobban járnak, ha ezeket inkább megveszik. A flottában volt némi fluktuáció az elmúlt bő két évben, de az átlagéletkor továbbra is magas – jelenleg tizenöt év körül lehet –, ráadásul heterogén az összetétele; különböző Mercedes, MAN, Scania, Neoplan, Solaris, Volvo típusok is futnak a lila cégnél.

Abszolút aktuális lenne már tehát a csere, amire úgy néz ki, hogy a közeljövőben lehetőség is nyílik, ha lesz rá pénzügyi fedezet, hiszen eredményes volt a V-Busz buszbeszerzős tendere.

A Mercedes, Scania, az Iveco és az MAN hazai képviselői nyújtottak be ajánlatot, ám egyedül az utóbbi cégé volt érvényes, így huszonnyolc háromajtós szóló és tizennégy négyajtós csuklós, teljes hosszban alacsonypadlós, légkondicionált, dízel Lion’s City állhat forgalomba jó eséllyel még idén – az önkormányzatnak már „csak” a pénzt kell előteremteni hozzá. Felmerül a kérdés, hogy vajon a régi vagy az új szériás Lion’s Cityk jönnek (ha jönnek), de a kiírásban szereplő „mozgási energia visszanyerő rendszer” az MAN EfficientHybrid rendszerére enged következtetni, ami csak az új szériában érhető el.

Információink szerint jelenleg összesen ötven busza van a V-Busznak, amiből hét csuklós és negyvenhárom szóló, de a jobb rendelkezésre állás miatt a jelenlegi menetrend valószínűleg kevesebb új busszal is biztosítható, (esetleg maradna néhány jobb állapotú régebbi busz is tartalékba), ráadásul a szóló/csuklós buszok aránya is javulna, magyarán az új buszok beszerzésével nőhet a férőhelykínálat is.


Forrás: www.iho.hu, 2021.05.18.

IRODA: 1066 Budapest, Teréz Krt. 38. II/235. SZÁMLÁZÁSI- ÉS LEVELEZÉSI CÍM: 1066 Budapest, Teréz Krt. 38. (2014. február 4-től) NYITVATARTÁS:  AZ AKTULÁSIRÓL TÁJÉKOZÓDJON A FŐOLDALON 
TELEFONSZÁM: +36 1 353 2005 MOBIL: +36 30 512 1911, +36 30 209 5049, +36 30 567 9879 TELEFON/FAX: +36 1 353 0562 E-MAIL: info@ktenet.hu
ADÓSZÁM:
19815709-2-42 CÉGJEGYZÉKSZÁM: 403 SZÁMLASZÁM: 10200823-22212474-00000000