2015-ben és 2016-ban összesen negyvenhét új CAF villamos (harmincöt rövid és tíz hosszú), valamint harminchat új Solaris-Škoda trolibusz (húsz szóló és tizenhat csuklós) érkezett Budapestre a „Budapesti villamos- és trolibusz-járműprojekt I. ütem” keretében. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 2014-ben úgy kötötte meg a járműgyártókkal a szerződéseket, hogy a rá következő években további hetvenhét villamost, illetve hetvenkét trolibuszt hívhasson le a szerződés opciós mennyiségének terhére. Az eddigi opciós megrendeléseket tekintve a villamosok szerződése további ötvenegy, míg a trolik szállítási szerződése ötven további jármű lehívását teszi lehetővé, tetszőleges bontásban, azaz igény szerint rövid vagy hosszú villamost, szóló vagy csuklós trolibuszt is lehessen rendelni.

A BKK legújabb beszerzésű trolijai a Solaris-Skoda negyedik generációs Trollino-családjába tartoznak (fotó: BKK Zrt.)

A BKK a „Fenntartható városi közlekedés fejlesztése és elővárosi vasúti elérhetőség javítása a közép-magyarországi régióban” című felhívásra benyújtott, IKOP-3.1.0-15-2017-00016 azonosító számmal nyilvántartott támogatási kérelmét a Közlekedési Operatív Programokért Felelős Helyettes Államtitkárság vezetője 3 milliárd 891 millió forint összegű támogatásra érdemesnek ítélte 2018. január 22-én. A fenti döntés alapján a BKK tíz szóló és tizenegy csuklós trolit vásárolhat, illetve a trolibuszok zavartalan közlekedéséhez kicserélik a jelenlegi elöregedett felsővezeték-rendszert a Dózsa György út Vágány utca és Váci út közötti szakaszán.

A nyáron légkondicionált, télen fűtött utasterű, Solaris-Škoda Trollino 12 és Trollino 18 típusú trolibuszok minőségi utazási élményt jelentenek. A járművek négy kilométert felsővezeték nélkül, önjáró üzemmódban is képesek megtenni, tehát egy esetleges áramkimaradás, felsővezeték-hiányos útszakasz vagy akár a járat elterelése sem okoz gondot, hiszen vezeték nélkül is zökkenőmentesen közlekedhetnek tovább, és új lehetőségek nyílnak a hálózat egyes vonalainak alakításában is. Mindegyik trolibusz alacsonypadlós kialakítású, ezért a mozgásukban korlátozottak, illetve a babakocsival közlekedők utazása kényelmesebb. A komfortosabb utazás érdekében a műszaki és ergonómiai megoldásokat is szem előtt tartották a beszerzésben, különös tekintettel a kedvező energiafogyasztásra, illetve arra, hogy minél nagyobb arányban legyenek lábtartó (dobogó) nélküli ülések az utastérben. Az összes új járművet kamerákkal szerelik fel, melyek növelik az utasok biztonságérzetét, és segítséget nyújtanak a szándékos károkozások megelőzésében vagy az elkövetők azonosításában.

Fotó: BKK

Forrás: www.iho.hu