Új buszpályaudvar Esztergomban, újjászületett az aranyvonat – Ez történt a héten a közlekedésben


Új buszpályaudvart avattak Esztergomban

A nettó 4,1 milliárd forintból megvalósított fejlesztés része a 2-es számú Rákosrendező–Esztergom vasútvonal villamosítással egybekötött korszerűsítésének. Az utasok számára augusztus 20-ától funkcionáló pályaudvar kialakításához használaton kívüli vasúti területeket vettek igénybe, felújították az oda vezető utakat és két körforgalmat építettek. Mivel a buszpályaudvar egybeépült a közvetlen szomszédságában található vasútállomással, így a két létesítmény intermodális csomópontként funkcionál. A fejlesztéssel párhuzamosan megváltozott a térség regionális buszmenetrendje is: a buszok augusztus 20-ától a vasúti menetrenddel összehangoltan közlekednek Leányváron, Piliscsabán, Piliscséven, Pilisvörösváron, Solymáron, Esztergom vasútállomáson és részben már Dorogon is. 

Először rendeltek idén Boeing 737 MAX-okat

A lengyel Enter Air két, plusz opcionálisan további két 737 MAX-ot vásárol – a típusra a két katasztrófa, valamint az azt követően elrendelt, közel másfél éve tartó leállítás óta nem érkezett megrendelés, viszont számos, korábban megrendelt példány átvételét visszamondták a légitársaságok. A 2009-ben alapított charter-légitársaság lengyelországi légikikötőkön kívül a párizsi Charles de Gaulle, a londoni Gatwick és az izraeli Ben Gurion repülőtéren is kiépített bázist. 2010 óta szállítanak nagy számban utasokat egyiptomi, görögországi, törökországi, spanyolországi és más mediterrán üdülőhelyekre. Az Enter Air flottája jelenleg körülbelül húsz gépet tesz ki.

Bemutatta élményvonatát a MÁV Rail Tours

A MÁV-csoport 2020 februárjában alapított leányvállalata augusztus 20-án a Magyar Vasúttörténeti Parkban prezentálta új, nosztalgiakocsikból álló flottáját, az MRT Expresszt. A MÁV Rail Tours a klasszikus gőzfelhős nosztalgiautak mellett élményvonatok közlekedtetését is tervezi, elsősorban a környező országok fővárosaiba. A Svájcból használtan beszerzett, eredetileg az 1950-es évek végén gyártott járművek 2000-ben átfogó felújításon estek át, így minden szempontból megfelelnek a jelen műszaki elvárásainak: a légkondicionált utasterű kocsikon igénybe vehető családbarát zóna, fedélzeti vendéglátás és szelektív hulladékgyűjtés, a WC-k zárt rendszerűek, a téli időszakban pedig padlófűtés teszi kényelmesebbé majd az utazást.

Újjáéledt az Aranyvonat

Szintén augusztus 20-án és szintén a Magyar Vasúttörténeti Parkban mutatták be az évtizedek óta tervezett, és az elmúlt öt év alatt rekonstruált Aranyvonat szerelvényét: 1938-ban, Szent István király halálának kilencszázadik évfordulója alkalmából a köznyelv által Aranyvonatnak hívott vasúti kocsin vitték országos körútra az uralkodói ereklyét, a Szent Jobbot. Az eredeti ereklyeszállító díszkocsi a második világháború során megsemmisült. A jármű rekonstrukcióját a legkeletibb, gyimesbükki magyar vasúti őrház felújításáról ismert Budakeszi Kultúra Alapítvány kezdeményezte 2010-ben a Magyar Koronaőrök Egyesületével közösen. A magyar kormány 2015-ben az ügyet felkarolva a Magyar Nemzeti Múzeumot bízta meg a rekonstrukció elkészítésével. A rekonstrukció tervezési és kivitelezési munkáit a Dunakeszi Járműjavító Kft. végezte. A kocsi állandó jelleggel a Vasúttörténeti Parkban lesz megtekinthető.




Forrás: www.iho.hu
Megjeéent a forrás oldalon: 2020. 08. 23-án.

 

IRODA: 1066 Budapest, Teréz Krt. 38. II/235. SZÁMLÁZÁSI- ÉS LEVELEZÉSI CÍM: 1066 Budapest, Teréz Krt. 38. (2014. február 4-től) NYITVATARTÁS: Hétfő-csőtörtök: 08:00 - 16:30 Péntek: átmenetileg ZÁRVA TELEFONSZÁM: +36 1 353 2005 MOBIL: +36 30 512 1911, +36 30 209 5049, +36 30 567 9879 TELEFON/FAX: +36 1 353 0562 E-MAIL: info@ktenet.hu ADÓSZÁM: 19815709-2-42 CÉGJEGYZÉKSZÁM: 403 SZÁMLASZÁM: 10200823-22212474-00000000