Trolifejlesztés: felsővezetékes üzemmódban a Baross utcán



Megjelent az ajánlati felhívás a trolibusz-felsővezetékhálózat és áramellátás kivitelezésére a Baross utca–Üllői út–Kálvin tér nyomvonalon. A fejlesztésnek köszönhetően átszállásmentes és állandó trolibuszkapcsolat jöhet létre az Orczy tér–Kálvin tér–Deák Ferenc tér–Zugló vasútállomás útvonalon.

 A Budapesti Közlekedési Központ (BKK Zrt.) a Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés elnevezésű közlekedésfejlesztési beruházás keretében, Európai Uniós források felhasználásával már 2018-ban beszerzett 10 szóló és 11 csuklós trolibuszt a Solaris–Škoda gyártótól. A trolibusz-közlekedés üzembiztos és gazdaságos üzemeltetéséhez ugyanakkor megfelelő felsővezeték-hálózat is szükséges.

 A járműbeszerzésekhez kapcsolódó munkák újabb mérföldköveként megjelent a „Trolibusz felsővezeték hálózat és áramellátás kivitelezése a Budapest Baross utca–Üllői út–Kálvin tér nyomvonalon” tárgyú építési beruházás ajánlati felhívása.

 Az M3-as metró középső szakaszának felújítása során a 72M jelzésű trolibusz már 2020 ősze óta – ideiglenes jelleggel – az Orczy tér felől érkezve, a Baross utca–Szabó Ervin tér–Üllői út útvonalon, önjáró üzemmódban éri el a Kálvin teret, majd halad tovább a Múzeum körúton a Bajcsy Zsilinszky út irányába.

 A fejlesztés részeként a Baross utcai – jelenleg használaton kívüli – troli-felsővezetéket ismét bekötik a hálózatba. Ennek eredményeképp a Harminckettesek tere–Kálvin tér közötti útvonalon is felsővezetékes üzemmódban, gazdaságosabban közlekedhetnek a trolik. Az elektromos terhelésnövekedés miatt fejlesztik a villamos betápláló kábeleket, új felsővezeték-szakaszokat építenek, a Kálvin téren új felsővezetéktartó oszlopokat telepítenek, a Szabó Ervin téren lévő oszlopokat pedig megerősítettre cserélik.

 A fejlesztésnek köszönhetően megbízhatóan üzemeltethető, hosszú, átszállásmentes és állandó trolibuszkapcsolat jöhet létre az Orczy tér–Kálvin tér–Deák Ferenc tér–Zugló vasútállomás útvonalon.

 Sikeres közbeszerzési eljárás esetén a munkák várhatóan 2021 negyedik negyedévében fejeződnek be.

 A „Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés” (IKOP-3.1.0-15-2017-00016) a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ egyik kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból 3,891 milliárd forinttal támogatja. A Támogatási Szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó 3.991.598.801 forint.


Forrás: www.bkk.hu, 2021.03.04.

 

IRODA: 1066 Budapest, Teréz Krt. 38. II/235. SZÁMLÁZÁSI- ÉS LEVELEZÉSI CÍM: 1066 Budapest, Teréz Krt. 38. (2014. február 4-től) NYITVATARTÁS:  AZ AKTULÁSIRÓL TÁJÉKOZÓDJON A FŐOLDALON 
TELEFONSZÁM: +36 1 353 2005 MOBIL: +36 30 512 1911, +36 30 209 5049, +36 30 567 9879 TELEFON/FAX: +36 1 353 0562 E-MAIL: info@ktenet.hu
ADÓSZÁM:
19815709-2-42 CÉGJEGYZÉKSZÁM: 403 SZÁMLASZÁM: 10200823-22212474-00000000