Újabb, nem milliárdokba kerülő tétellel erősíti a Start a fővárosi elővárosi forgalmat. A vasútvállalat hétfőn elindította az első ingavonatot, amit Traxx-szal továbbítanak és halberstadti vezérlőkocsival irányítanak. Közéjük jobb híján az utazóközönség legutáltabb kocsijait, Fecske-Bhv-kat tették, de már így is nagy ugrás ez a szerelvény a leharcolt Szilikkel továbbítottakhoz képest. A Traxx legnagyobb előnye, hogy sokkal nagyobb teljesítményű a V43-asoknál, sokkal jobban tudja gyorsítani szerelvényét. Így a megállókból sportosabban lehet elindulni, de a lassújelek utáni visszagyorsításokat se feledjük. A szilis ingák gyakorlatilag képtelenek a késésből lefaragni, a 480-as gépekkel viszont erre is jó esély van.

Az első Traxx-os ingavonat hétfőn (képek: Vörös Attila)

A hétfői 100a-vonali üzemkezdet azonban nem volt tökéletesen sikeres. A 480 019-es Traxxból és a 8055 012-es vezérlőből kiállított ingavonat a hajnali 7039-es, Kecskemétről a Nyugatiba közlekedő személyvonattal kezdett, ahol az utasok beszámolói alapján az az üzemzavar történt, hogy a jobb oldali peronoknál is kinyíltak a bal oldali ajtók is. A vonat Monorierdőig pontosan közlekedett, ott azonban 11 percet tartózkodott, vélhetően a javítási kísérlet miatt. Az itt fölszedett késést aztán a Nyugatiig 26 percesre hizlalta.

(forrás: Vonatdroid)

A Mávinform tájékoztatása alapján hétfőn ezután kimaradt a Nyugatiból Monorra közlekedő 2724-es személyvonat és annak párja is – hogy ezt a traxxos inga javítása miatt kellett-e meglépni, arról megkérdeztük a MÁV Kommunikációs Igazgatóságát, ha választ kapunk, frissítjük cikkünket. Délután aztán az ingavonat már sikerrel beállt a 100a vonali darálóba, monori és ceglédi köröket is vitt.

A második körnél nem volt késés

A halberstadti vezérlőkocsikból a MÁV huszonhetet szerzett be 2006 után. Hozzájuk passzolóra alakítottak át harminc Szilit, ezek ma 3000-es 433-as sorozatként, Cirmos becenéven futnak zömében a 30-as, a 40-es és kapcsolódó villamosított vonalakon. Az ingavonati üzem 2008 decemberében indult el, azóta akár éves kimaradásokkal, baleset vagy szabályozási kérdések miatt akadozva megy. A Bybdtee vezérlőket a közelmúltban a Start 480-as Traxx mozdonyaival is kompatibilissé tették, így megnyílt a lehetőség a vezérlők szélesebb körű bevetésére is.

A Traxx tol


Vörös Attila
Forrás: www.iho.hu
2020.03.02.