Kedden Szabadbattyán és Kenese között élesztették a felsővezetéket, a GYSEV Cargo Vectronjával próbálták ki.

Az észak-balatoni vasútvonal villamosításának első üteme lassan elkészül, Balatonfüred és Szabadbattyán között a Vasútvill Kft. és az R-Kord konzorciuma húzta ki a drótot. A beruházás az Integrált közlekedésfejlesztési operatív program (IKOP) keretében, megközelítőleg huszonhárommilliárd forint uniós és állami támogatásból valósul meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megrendelése alapján.


A kapcsolódó pályafelújítás már elkészült, jelenleg még a vasútállomásokat, megállókat csinosítják a munkások. Az utasszállítás hétfőn fog elindulni egy rövid ideig még dízel vontatással, de a balatoni dübörgést már villamosmozdonyokkal és -motorvonatokkal tervezi a Start. A kiépített felsővezetéki rendszert kedden és szerdán tervezik feszültség alá helyezni, az első nap Szabadbattyántól Balatonkeneséig jutottak, másnap pedig a Kenese–Balatonfüred szakasz következik. Az áramot mindig a következő állomásközben kapcsolják fel, ennek ütemében járja be az adott szakaszt a GYSEV Cargo matricás Vectronja. A gépnek az állomások összes vágányát is be kell járnia – így jutott el Csajágon a lepsényi és hajmáskéri csonkába is.

Polgárdiban közben még javában megy a munka!

Forrás: www.iho.hu, 2021.05.26.