Száz százalékban hazai (vasúti forgalomirányítás)



A NIF Zrt. beruházásában, a Prolan Zrt. kivitelezésében ától cettig magyar fejlesztésű komponensekből épült ki a központi forgalomirányítás az újszászi oldalban, illetve a Pusztaszabolcs–Dombóvár szakaszon.

„Közlekedésbiztonság javítási program a MÁV hálózatán II/B ütem – közlekedésbiztonságot és pályakapacitást növelő technológiai fejlesztések és eszközök” – erre a pompás elnevezésre hallgat a projekt, amelynek keretében a Rákos–Újszász–Szolnok (120a) vasútvonalon 92 kilométer hosszban, a Pusztaszabolcs–Dombóvár (40-es számú vasútvonal) szakaszon 111 kilométeren kiépült a biztosítóberendezéssel (a 40-esen Domino 55 típusúval) ellátott állomások távvezérlése.

A 120a érintett állomásai: Rákoshegy, Maglód, Gyömrő, Mende, Sülysáp, Tápiószecső, Nagykáta, Tápiószele, Tápiógyörgye – a központi forgalomirányítás vonali fellegvára a budapesti, Kerepesi út 14. szám alatti területi forgalomirányító központban van. A 40-esen távvezérelt állomások:

  • Szabadegyháza,
  • Sárosd,
  • Nagylók,
  • Sárbogárd,
  • Rétszilas,
  • Simontornya,
  • Tolnanémedi,
  • Pincehely,
  • Keszőhidegkút-Gyönk,
  • Szakály-Hőgyész,
  • Kurd és
  • Döbrököz

a KÖFI központ Pécsett székel, onnan irányítják a vonalszakaszt. A feladatra az egyes állomások korábbi forgalmi szolgálattevőit képezték át, a két központban összesen 31-en dolgoznak.„Közlekedésbiztonság javítási program a MÁV hálózatán II/B ütem – közlekedésbiztonságot és pályakapacitást növelő technológiai fejlesztések és eszközök” – erre a pompás elnevezésre hallgat a projekt, amelynek keretében a Rákos–Újszász–Szolnok (120a) vasútvonalon 92 kilométer hosszban, a Pusztaszabolcs–Dombóvár (40-es számú vasútvonal) szakaszon 111 kilométeren kiépült a biztosítóberendezéssel (a 40-esen Domino 55 típusúval) ellátott állomások távvezérlése.


Az idén harmincéves Prolan Irányítástechnikai Zrt. fennállása legnagyobb eredményének tartja az összesen valamivel több, mint 14 milliárd forint értékű megbízatás sikeres elvégzését. A Prolan negyven alvállalkozóval karöltve, projektenként harminc–harminc hónap leforgása alatt építette ki a KÖFI-t, aminek minden eleme, komponense hazai fejlesztés, magyar szellemi termék.


A fejlesztés hozadéka a forgalomirányítás megoldásán túl a szolgáltatási színvonal további emelkedése: immáron valós idejű menetrendi információk állnak rendelkezésre, amelyek megjelennek az állomási vizuális utastájékoztató berendezéseken.


A vonat(ok) által vezérelt rendszer a vonatforgalmi adatokról, a járművek pontos helyzetéről tájékoztatja az utasokat. Forgalmi előrejelzések is készíthetők, hiszen látható, nyomon követhető a forgalmi helyzet, és az esetleges késések esetén relatív forgalmi optimum alakítható ki a további forgalmi konfliktusok megelőzésével, könnyebb kezelhetőségével.

Megkérdeztük a hölgyeket: véletlenül öltöztek össze ilyen kiválóan! Balról Bíber Anett, jobbra pedig Kiss Boglárka

A 40-es (és a 40a) vonalat hozzávetőlegesen évi harmincezer teher- és személyvonat használja, utóbbiak körülbelül négymillió utast szállítva. A 120a-n nyolcvanezer vonat halad évente, az utasok száma nyolcmillió körüli.


Forrás: www.iho.hu, 2021.03.04.

IRODA: 1066 Budapest, Teréz Krt. 38. II/235. SZÁMLÁZÁSI- ÉS LEVELEZÉSI CÍM: 1066 Budapest, Teréz Krt. 38. (2014. február 4-től) NYITVATARTÁS:  AZ AKTULÁSIRÓL TÁJÉKOZÓDJON A FŐOLDALON 
TELEFONSZÁM: +36 1 353 2005 MOBIL: +36 30 512 1911, +36 30 209 5049, +36 30 567 9879 TELEFON/FAX: +36 1 353 0562 E-MAIL: info@ktenet.hu
ADÓSZÁM:
19815709-2-42 CÉGJEGYZÉKSZÁM: 403 SZÁMLASZÁM: 10200823-22212474-00000000