Fiumébe megy a Regiojet. A cseh magánvasút június 30-ától szeptember második feléig új, közvetlen nemzetközi járatot indít Prága és a horvátországi Fiume (Rijeka) között hetente háromszor. A tervek szerint az éjszakai vonat odafelé kedden, pénteken és vasárnap 17:20-kor fog startolni Prágából, Fiumébe másnap reggel 7:45-kor érkezik majd meg. Visszafelé szerdán, szombaton és hétfőn 19:40-kor indul a járat, 9:45-ös prágai érkezéssel. A vasúttársaság a dalmáciai üdülővárosból saját buszokkal szállítaná tovább az utasokat több tengerparti nyaralóhelyre. A vonatpár Magyarországon a Rajka–Hegyeshalom–Csorna–Szombathely–Zalaszentiván–Bajánsenye útvonalon fog haladni, Csornán ráadásul meg is fog állni, Fiume felé késő este, visszaútban kora hajnalban. A járat magyarországi partnere a Continental Railway Solution Kft. (CRS) lesz.

Csornán is meg fog állni a Regiojet Prága–Pozsony–Ljubljana–Rijeka járata

Nem tűnnek el a Superjumbók. Az Airbus kétszintes, négyhajtóműves A380-ásának messze legnagyobb üzemeltetője 115 példánnyal az Emirates, a koronavírus-járvány megjelenése azonban jó időre földre kényszerítette ezeket a nagykapacitású óriásgépeket. A határnyitásokkal a társaság lassanként elkezdi újra forgalomba helyezni a típust: az Emirates egyik legforgalmasabb vonalán, Dubaj és Kuala Lumpur között júliusban már repülnek majd A380-asok. A társaság szerint az A380-as flotta teljes létszámban – a három legidősebb gépen kívül – két év múlva, 2022 nyarára térhet vissza a forgalomba.

Megjelent a budapesti, Duna alatti vasúti alagút megvalósíthatósági tanulmányának tendere. A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) nyílt közbeszerzési eljárást írt ki Kelenföld állomás és a Nyugati pályaudvar közötti vasúti alagút lehetséges nyomvonalának, költségeinek és hasznainak vizsgálatára szolgáló megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére. Budapest és agglomerációjának közlekedési hálózata túlterhelt, mert népessége folyamatosan nő, és a vasúthálózat a lehetőségei alatt teljesít. A közlekedés fejlesztésében ezért kulcsszerepe van a vasútnak, melynek fejlesztésével jobb lehet a közlekedés a növekvő népességű agglomeráció és a külvárosok számára, a várostérség környezeti szempontból fenntarthatóbban működhet.

Az 1920-as békediktátum által létrehozott új határ 49 vasútvonalat vágott ketté, ebből 42 esetében stratégiai okokból nyílt vonalon (kép forrása: hovamegyavonat.blog.hu)

Száz éve történt Trianon. Az 1920. június 4-én aláírt trianoni békeszerződés visszafordíthatatlan, katasztrofális hatással bírt társadalmilag, gazdaságilag – és lényegében minden szempontból – a történelmi Magyarországra. A területének kétharmadától megfosztott ország vasúthálózatát tudatosan, stratégiai okokból darabolták fel, megpecsételve számos prosperáló vasútvonal jövőjét. A magyar repülés rombolása pedig már a trianoni aláírás előtt bőven megkezdődött a győztesek részéről, és bőven tartott az után is. A tragédiára centenáriumára emlékező, június 4-én délelőtt 10 órától kezdődő emlékrepülésen országosan összesen 147 kisrepülő vett részt, számos helyről felszállva. A budapesti közösségi közlekedés pedig 16:30-kor állt le egy percre, eközben az utasok egyperces megemlékezést hallgathattak a BKK járművein.

Újabb MAN-ek érkeznek Budapestre. A VT-Arriva Kft. várhatóan még az idei év végén húsz új MAN Lion’s City szóló autóbusz állít forgalomba. A járművek összértéke több mint 24 milliárd forint. Az elsődleges hírek szerint a fővárosban is ismeretlen B Euro Car Kft. nyert volna olcsóbb ajánlattal és Isuzu Citiport buszokkal. Az új kocsik érkezésével a VT-Arriva 19 Alfabusz-Volvo Localója és négy Mercedes-Benz O530 Citaro autóbusza kikerül a fővárosi állományból.

Forrás: www.iho.hu

2020.06.07.