Megújult a kecskeméti helyi buszflotta


Az utolsó, még leszállításra váró ITK Reformok a napokban érkeztek meg a városba, ahol ezzel az egyik legfiatalabb helyi buszpark jött létre.

Bács-Kiskun megye székhelyén az önkormányzat megrendelésére idén január elsejétől már az Inter Tan-Ker Kft. bocsátja rendelkezésre a járműveket helyi buszközlekedéshez; az eddigi szolgáltató Volánbuszt váltó ITK Holding Zrt.-leányvállalat tíz évre, 2029. december 31-éig nyerte el a szolgáltatási jogot. A szerződés szerint a vállalatnak eredetileg május elsejéig negyvenöt új buszt kellett volna forgalomba állítani: huszonöt alacsonypadlós Mercedes-Benz Conecto NG szóló kocsit, valamint húsz, önjáró Mercedes-alvázra felhúzott, alacsony belépésű ITK Reform 500LE szóló buszt – utóbbiak a típus első szériagyártású példányai a 2017 végén bemutatott prototípust követően. A járművek átadása azonban a tervezetthez képest jócskán megcsúszott. Az új kocsik forgalomba állításáig használt MAN buszokat vetettek be.

A jórészt magyar fejlesztésű és gyártású Reformokat (RWA-526–545 rendszámmező) az Inter Traction Electrics Kft. (ITE) építi debreceni üzemében, ahol március 23-án a koronavírus-járvány terjedése elleni védekezés okán két hétre ideiglenesen leállt a gyártás. Az újraindulást követően az üzemben változtatni kellett a gyártási folyamatokon, fertőtleníteni kellett a beérkező alkatrészeket, jelentősen megnövelve a gyártási időt, ez pedig feszített tempójú munkát követelt. A Törökországban készülő Conectókat (RWA-501–525) is az ITE készítette fel Debrecenben a forgalomba adásra.

Az új kocsikból az első adagot – hat Conectót és csak egyetlen Reformot – április 30-án adták át Kecskeméten. A nyár folyamán azonban elkészült az összes busz: a baon.hu arról ír, hogy az utolsó két Reform augusztus 31-én érkezett meg a kunsági megyeszékhelyre.A buszok a napokban állhatnak forgalomba, miután megkapják a megbízó Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. (Keko) arculata szerinti logót, valamint a város címerében megjelenő kecskebakot, mely a buszok oldalán poligon alakzatban, matricaként köszön vissza. 

Az új buszoknak köszönhetően a megyei jogú városok közül jelenleg Kecskemété az egyik legfiatalabb buszpark: a huszonöt hibridhajtású, 2013-as évjáratú Mercedes-Benz Citaro G Hybrid kocsival (MOD-620–644) együtt a helyi autóbuszflotta átlagéletkora mindössze három évre csökkent.

A felvételen a Kecskemétnek készülő ITK Reform kocsik egyike, még a debreceni összeszerelés közben (fotó: Czeglédi Zsolt/MTI)

Forrás: www.ihi.hu, 2020.09.02.

IRODA: 1066 Budapest, Teréz Krt. 38. II/235. SZÁMLÁZÁSI- ÉS LEVELEZÉSI CÍM: 1066 Budapest, Teréz Krt. 38. (2014. február 4-től) NYITVATARTÁS: Hétfő-csőtörtök: 08:00 - 16:30 Péntek: átmenetileg ZÁRVA TELEFONSZÁM: +36 1 353 2005 MOBIL: +36 30 512 1911, +36 30 209 5049, +36 30 567 9879 TELEFON/FAX: +36 1 353 0562 E-MAIL: info@ktenet.hu ADÓSZÁM: 19815709-2-42 CÉGJEGYZÉKSZÁM: 403 SZÁMLASZÁM: 10200823-22212474-00000000