Megérkezett az idei első közvetlen kínai konténervonat Budapestre


Megérkezett Kínából az idei első, közvetlenül Magyarországra indított, Záhonyon keresztül közlekedő konténervonat a budapesti Rail Cargo Terminal – BILK-re. A 40 vasúti kocsiból álló szerelvény Jinan városából hozott többek között egészségügyi védőfelszereléseket, maszkokat, kesztyűket, tisztítókendőket és más eszközöket.

A Rail Cargo Operator – Hungaria kezelésében közlekedő vonat a szárazföldi Selyemúton több mint 10 ezer kilométert tett meg. Útja során számos alkalommal váltott mozdonyt és mozdonyvezetőt, a konténereket a vasúthálózatok különböző nyomtávszélessége miatt többször át kellett rakni. A következő hasonló összetételű vonat is elindult Budapestre.

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára örömmel nyugtázta, hogy a több hete üzemelő légihíd mellett szárazföldön is helyreállt az összeköttetés Kína és Magyarország között. Az egyre élénkülő forgalomban a vasút a tengeri fuvarozásnál gyorsabb árutovábbítást tesz lehetővé környezetkímélő módon. Az államtitkár kifejtette, hogy a Budapest–Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának korszerűsítése és kapacitásbővítése a kapcsolódó hitelszerződés napokban megtörtént aláírása után a tervezéssel és engedélyeztetéssel megkezdődik. Az Ázsiából Európába tartó teherforgalomból tranzitországként Magyarország is profitál, hazánk kedvező adottságaival élve a régió logisztikai központjává válhat. Mosóczi László hozzátette, az árufuvarozás minden szereplője, köztük a hazai vasúti teherszállítás meghatározó vállalata, a Rail Cargo Hungaria is példásan helytáll a veszélyhelyzetben. Közreműködésük nélkülözhetetlen a magyar emberek folyamatos ellátásához és a gazdaság fokozatos újraindításához is.

Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Igazgatóságának elnöke, a Rail Cargo Austria Igazgatóságának tagja elmondta, hogy a vasúti konténerfuvarozás területén fokozatos felfutást tapasztal. Már érzékelhető, hogy Kínában újraindultak a gyárak, a szárazföldi szállítás beindulása mellett konténerhajók is érkeznek az adriai kikötőkbe, ahonnan a Rail Cargo Group vonatai hozzák az ázsiai termékeket Magyarországra. Kijelentette, hogy egyelőre hullámzó mennyiségű forgalmakra lehet számítani, és akár őszig is eltarthat, amíg egyensúlyba kerülnek a szállítások – aszerint, ahogy Európában a gyárak újra működni kezdenek. A vasút őszre, télre érheti el forgalomban a tavalyi hónapokat, de éves szinten a régióban országonként mintegy 10–20 százalék visszaesés várható. Kovács Imre hangsúlyozta, hogy a jelentős veszteségek miatt a minisztériummal közösen keresik az árufuvarozó vasút működőképességének megszilárdítására alkalmas megoldásokat.

Forrás: www.kozlekedesvilag.hu

2020.04.29.

IRODA: 1066 Budapest, Teréz Krt. 38. II/235. SZÁMLÁZÁSI- ÉS LEVELEZÉSI CÍM: 1066 Budapest, Teréz Krt. 38. (2014. február 4-től) NYITVATARTÁS: Hétfő-csütörtök: 08:00 - 16:30 Péntek: átmenetileg ZÁRVA 
TELEFONSZÁM: +36 1 353 2005 MOBIL: +36 30 512 1911, +36 30 209 5049, +36 30 567 9879 TELEFON/FAX: +36 1 353 0562 E-MAIL: info@ktenet.hu
ADÓSZÁM:
19815709-2-42 CÉGJEGYZÉKSZÁM: 403 SZÁMLASZÁM: 10200823-22212474-00000000