A Prágai Tömegközlekedési Vállalat (DPP) a Václav Havel Repülőtér minél hatékonyabb és magas színvonalú kiszolgálása érdekében úgy döntött, hogy nagy kapacitású trolibuszokat vet be. A mai reptéri buszjárat vonalát előbb villamosítani kell, úgy, hogy az az Evropská úton előbb felsővezetéket és tartóoszlopokat építenek ki. A villamosítás viszont nem épülne ki a buszjárat teljes vonalán, hanem csak a régi, 3. terminálig vezetne. Innen a buszok az 1. és 2. terminálhoz már önerőből, akkumulátorok segítségével közlekednének. A reptéri végállomáson pedig egy öt férőhelyes töltőállomást építenének konténer átalakító állomással. A reptéri buszjárat villamosítása a tervek szerint 2022-ben indulhat el, az év végére már el is készülhet.

Egy Linzben közlekedő Van Hool, amihez hasonlót keresnek Prágában (fotó: zdopravy.cz)

A reptéri busz Prágában Nádraží Veleslavín metrómegállótól indul, 8,5 kilométer hosszú szakaszon közlekedik. A tervek szerint a villamosítás 4,7 kilométeren történne meg Nádraží Veleslavín és Terminal 3. megállók között. A DPP elképzelései szerint a buszok 25 méter hosszú, háromrészes járművek lennének, hasonlóak a Linzben ismert Van Hoolokhoz. A közbeszerzést júniusban tervezik kihirdetni. A projekt összköltsége hozzávetőlegesen 900 millió korona (11,7 milliárd forint) lesz, ebből a szükséges villamosítás 225 millió koronába (2,9 milliárd forint) kerül. A buszok pedig körülbelül 600 millió koronába (7,8 milliárd forint) kerülnek majd becslések szerint, amelyekből húszat terveznek venni.


A közlekedési vállalat viszont továbbra is azzal számol, hogy a prágai reptérre vasútvonal vezet majd hamarosan, de ennek a tervnek a megvalósulása a jelenlegi állapot szerint a húszas évek végére, de inkább még későbbre tehető.

Forrás:www.iho.hu
2020.05.26.