Jelentős átalakulások jöhetnek a fővárosi HÉV vonalakon


A Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara tájékoztatja a minden évben megrendezendő szegedi Nemzetközi Közlekedési Konferencia korábbi résztvevőit és potenciális érdeklődőit, hogy a rendezőség a koronavírus járványra való tekintettel úgy döntött, hogy a 2020 november 26-27-re tervezett rendezvényt elhalasztja.

A XXII. Nemzetközi Közlekedési Konferenciát a szervezők 2021. március 25-26-án tervezik megtartani.

A szervezőbizottság tagjai kérik a látogatók és vendégek szíves megértését és részvételükre a következő konferencián feltétlenül számítanak!

Szeged, 2020. október 27.
Rendezőség

elentős fejlesztések jöhetnek a fővárosi HÉV vonalakon – hangzott el a Budapest Fejlesztési Központ mai sajtótájékoztatóján. Ennek során három új megálló épülhet a déli HÉV-vonalakon, teljesen megújulhat a szentendrei HÉV, és a kettő összeköttetésének tervére is készül egy Duna alatt futó alagút, az ötös metró távlati tervével.Új egyensúlyra van szükség Budapesten az autós, a közösségi, a kerékpáros és a gyalogos közlekedés arányában – mondta el a sajtótájékoztatón Fürjes Balázs, fővárosi és agglomerációs fejlesztésekért felelős államtitkár, aki emellett a kötöttpályás közösségi közlekedés fontosságára hívta fel a figyelmet. Az államtitkár három stratégiai célt fogalmazott meg:

  • a budapestiek és a városmagba a külvárosokból és az agglomerációból haladó utazók minél kevesebb átszállással, lehetőleg átszállás nélkül érjék el az úticéljukat
  • kevesebb legyen a dugó Budapesten.
  • legyen tisztább a levegő, klímabarátabb a fővárosi közlekedés, csökkenjen a légszennyezés

Mivel jelenleg a HÉV elszigetelt, és rossz állapotban van – a kocsik átlagéletkora több mint 40 év, a pálya és a megállóhelyek is lerobbantak, a rendszer kihasználatlan, a felújítás elengedhetetlen – tette hozzá, amit a korszerűsítés mellett bővítésre is felhasználnak. Elmondása szerint 2023-2025 között mindegyik HÉV vonal megújul és teljes járműcserét hajtanak végre.

AZ 54 SZERELVÉNYRE MÉG IDÉN KIÍRJÁK A TENDERT, A CSEPELI ÉS A RÁCKEVEI HÉV ELÉRI A METRÓHÁLÓZATOT A KÁLVIN TÉRNÉL: EHHEZ HÁROM ÚJ MEGÁLLÓ ÉPÜL AKÖZVÁGÓHÍDNÁL, ABORÁROS TÉRENÉS AKÁLVIN TÉREN.

A HÉV-vonal jelenleg elvágja a MüPa és a Nemzeti Színház városnegyedét Pest többi részétől, így ez szintén megváltozik, melynek során a Soroksári út alatt fogják vezetni a síneket. A pályát, a megállókat, a forgalomirányítási rendszert és az utastájékoztatási rendszert is felújítják. A hálózat részben a vasút számára is átjárható lesz. Az új járművek 100 kilométeres óránkénti sebességgel haladhatnak majd.

Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója kiemelte, hogy amikor elvállalta a BFK vezetését, azt is vállalta Fürjes Balázzsal közösen, hogy 100 napon belül kiírják a tervezési tendereket a teljes ötös metró szakaszra, beleértve a középső szakasz megvalósíthatósági tanulmányait, valamint az északi és déli szakasz kivitelezésre vonatkozó terveit is, ami mostanra meg is történt.

A déli szakaszon a Főmterv Zrt., a középső szakaszon Trenecon Kft. és a Főmterv, a szentendrei pálya felújításiához a dokumentációit az Utiber. Kft és az Infraplan Zrt. készítik el, a BFK és a MÁV-HÉV közös megbízásából.

A tervezés is elindult, idén három uniós tendert bonyolítottak le: a déli HÉV-ek Kálvin térig tartó bevezetésére, a szentendrei HÉV fejlesztésére és egy távolibb vízióként az 5-ös metró megvalósíthatóságának előkészítésére, melyet Vitézy Dávid vezetésével a BFK és a MÁV-HÉV közösen végez el.

HEV_fejlesztes_térkép

Merre haladhat az 5-ös metró?

Ez a fejlesztés tenné lehetővé, hogy a déli HÉV-ek és az északi HÉV-ek között a Duna alatt egy alagúton keresztül összeköttetés jöjjön létre és így alakítsák ki az új metrót. Jelenleg több lehetséges nyomvonalat is vizsgálnak, melyek közül egyik az Astoria-Oktogon-Nyugati pályaudvar irány

Homolya Róbert, a MÁV elnök vezérigazgatója elmondta, hogy a MÁV-on utazó minden második utas a fővárosi közlekedést használja, ami évente 70 millió utast jelent, ehhez adható még hozzá az elővárosi vasúti közlekedés felmérsekor a HÉV-en utazó 70 millió ember.

Az emeletes motorvonat-szolgáltatás az elmúlt hetekben újraindult és év végére várhatóan 15, 2022 végére pedig mind a 45 vonat meg fog érkezni. Folyamatban van a Nyugati pályaudvar felújítása, illetve a legforgalmasabb elővárosi vonal, a ceglédi felújítása is halad. Az elővárosi MÁV vonalak is jelentős fejlesztésre szorulnak, amire jó példaként szolgál az esztergomi és a székesfehérvári vonalak rekonstrukciója – tette hozzá.


Forrás: www.portfolio.hu, 2020.09.09.

IRODA: 1066 Budapest, Teréz Krt. 38. II/235. SZÁMLÁZÁSI- ÉS LEVELEZÉSI CÍM: 1066 Budapest, Teréz Krt. 38. (2014. február 4-től) NYITVATARTÁS: Hétfő-csütörtök: 08:00 - 16:30 Péntek: átmenetileg ZÁRVA 
TELEFONSZÁM: +36 1 353 2005 MOBIL: +36 30 512 1911, +36 30 209 5049, +36 30 567 9879 TELEFON/FAX: +36 1 353 0562 E-MAIL: info@ktenet.hu
ADÓSZÁM:
19815709-2-42 CÉGJEGYZÉKSZÁM: 403 SZÁMLASZÁM: 10200823-22212474-00000000