Elrajtolt a főváros egyik fontos projektje: megújul a Déli összekötő vasúti híd

A Duna Aszfalt az újjáépülő hídnál a meglévő, két egyvágányos szerkezetet elbontja és három új egyvágányos szerkezetet épít a helyére.

Megkezdődtek a Rákóczi híd (korábban Lágymányosi híd) közvetlen szomszédságában lévő Déli összekötő vasúti híd felújításának és bővítésének munkálatai a Duna Aszfalt Kft. munkájával. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közel 36 milliárd forintos beruházásában az új hídszerkezeteket a híd melletti pillérekre helyezik majd rá.

A fejlesztés célja a vasútforgalmi kapacitás növelése a ferencvárosi megállóban, amely közvetlenül kapcsolódik a bővülő és megújuló fővárosi Déli összekötő vasúti hídhoz.

A projekt egyik fő elemeként a Keleti pályaudvar és Hegyeshalom közötti vonalon fekvő hídon a meglévő két, egyvágányos felszerkezetet elbontják és három új, egyvágányos felszerkezetet építenek a helyére.

A vasúti pálya és a kapcsolódó egyéb szakágak infrastruktúráját is átépítik: többek közt a biztosítóberendezés, a vonatbefolyásoló rendszer és a távközlés is megújul. A projektben lévő munkálatok összesen 3 kilométernyi vágány érintenek.

 


Az elbontásra kerülő déli összekötő vasúti híd (jobbról) melletti pillérek 2020 április 3-án. Ezekre helyezik majd rá az új hídszerkezeteketForrás: MTI/Máthé Zoltán
 

A budai oldalon új hídfő épül

A tervezett egyvágányos, többtámaszú rácsos acélhíd felszerkezete közös alépítményekre támaszkodik. Ezeket át kell alakítani az új felszerkezetek fogadására, továbbá új, cölöpfalas hídfőt kell építeni a budai oldalon. A kivitelező ezen kívül megvalósítja:

  • a zajvédő falak építését a műtárgyon és a csatlakozó szakaszon,
  • a szükséges közműkiváltásokat,
  • valamint a vasúti forgalom fenntartását a kivitelezés alatt két vágányon.

 

Az elbontásra kerülő déli összekötő vasúti híd elhasználódott szerkezeteForrás: MTI/Máthé Zoltán


Sokadszorra éled újjá a vasúti híd

A IX. kerületi Soroksári utat és az újbudai Nádorkertet összekötő, 510 méteres híd elsőként 1877-ben készült el. A növekvő vasúti forgalom azonban a nem megfelelő minőségű anyagból épített kétvágányú hidat hamar meggyengítette, így 1913-ban egy új híddal helyettesítették, amely a második világháborúban megsemmisült. A háború után, 1946-ban egy egyvágányú híd létesült, végül 1948-ban és 1953-ban készültek el a mai hídszerkezetek a két vágánnyal.

A vasúti híd közvetlen szomszédságában épült fel az 1995-ben átadott Rákóczi híd.

 

A felújításra váró Déli összekötő vasúti híd (funiq.hu)

 

Forrás: https://magyarepitok.hu/
2020.03.07.



IRODA: 1066 Budapest, Teréz Krt. 38. II/235. SZÁMLÁZÁSI- ÉS LEVELEZÉSI CÍM: 1066 Budapest, Teréz Krt. 38. (2014. február 4-től) NYITVATARTÁS: Hétfő-csőtörtök: 08:00 - 16:30 Péntek: 08:00 - 14:00 TELEFONSZÁM: +36 1 353 2005 MOBIL: +36 30 512 1911, +36 30 209 5049, +36 30 567 9879 TELEFON/FAX: +36 1 353 0562 E-MAIL: info@ktenet.hu ADÓSZÁM: 19815709-2-42 CÉGJEGYZÉKSZÁM: 403 SZÁMLASZÁM: 10200823-22212474-00000000