Buszsávok budakesziről Budapestre


A Budapest Fejlesztési Központ megkezdi a Zsámbéki-medencéből és Budakesziről a fővárosba vezető elővárosi buszsávok kialakítását.

A tervezésre és a megépítésre a kormány idén 586 millió forintot biztosított a központi költségvetésből. Az előzetes elképzelések szerint a város beépített területének „külső széléről”, az ott létesített P+R parkolók mellől indulnak majd a budakeszi buszok a főváros felé. A buszokat a kereszteződéseknél intelligens forgalomirányító lámpák engedik majd tovább. A csúcsidőben mindennapos dugók Budakeszin nemcsak a városban élők, hanem a Zsámbéki-medence településein – Pátyon, Perbálon, Zsámbékon, Telkiben, Budajenőn – lakók életét is megkeserítik, és Budapestre is kihatnak.

A most megjelent kormányhatározat szerint egy olyan megoldást kell a BFK-nak előkészítenie, amely már a Budakeszire bevezető útszakaszoktól kezdve rendszerszinten részesíti előnyben a buszközlekedést minden útszakaszon.


Vitézy Dávid BFK-vezérigazgató közölte: a közúti torlódások miatt az autóbuszok is lelassulnak, és mivel a gépjárműforgalom az elmúlt évtizedben kritikus szintre emelkedett a környéken, halaszthatatlan a probléma kezelése.

Jelenleg csak a Budakeszi út egy-egy rövidebb, belső fővárosi szakaszán van buszsáv mindkét irányban, de a torlódások nemcsak itt, hanem a külső és agglomerációs szakaszon is mindennaposak. Mivel az útvonal sok zöldterületet érint, különösen Budakeszi belvárosában pedig sűrűn lakott részeken halad át, az előzetes vizsgálatok szerint nem egybefüggő buszsáv a megoldás, hanem több rövidebb buszsáv, amelyeken dugó idején a buszok megelőzik a kocsisort. A projektben P+R parkolók és B+R kerékpártárolók is létesülnének, hogy Budakeszi távolabb eső részeiből, illetve a környező településekről is megközelíthetők legyen a buszállomások. A buszok végállomását a városból Pátyra, illetve Telkire kivezető utak mellé célszerű telepíteni a P+R szolgáltatással együtt. Ugyanakkor cél az is, hogy a környező településekről inkább az M1-es autópálya felé irányítsák az autókat.

Azt is meg kell vizsgálni, hogy hatékonyan csökkentené-e Budakeszi forgalmi terhelését egy olyan elkerülőút, amely a Telki, illetve Páty felől jövő utakat kötné össze a Budaörs felé vezető úttal. A BFK a kormány által biztosított források segítségével a különböző megoldási lehetőségek részletes vizsgálata után a buszsávok megépítéséhez szükséges terveket is elkészítteti, együttműködésben Budakeszi és a XII. kerület önkormányzatával, a fővárossal és a Volánbusszal.A Budapest Fejlesztési Központ megkezdi a Zsámbéki-medencéből és Budakesziről a fővárosba vezető elővárosi buszsávok kialakítását.

Forrás: www.iho.hu, 2020.11.05.

IRODA: 1066 Budapest, Teréz Krt. 38. II/235. SZÁMLÁZÁSI- ÉS LEVELEZÉSI CÍM: 1066 Budapest, Teréz Krt. 38. (2014. február 4-től) NYITVATARTÁS:  AZ AKTULÁSIRÓL TÁJÉKOZÓDJON A FŐOLDALON 
TELEFONSZÁM: +36 1 353 2005 MOBIL: +36 30 512 1911, +36 30 209 5049, +36 30 567 9879 TELEFON/FAX: +36 1 353 0562 E-MAIL: info@ktenet.hu
ADÓSZÁM:
19815709-2-42 CÉGJEGYZÉKSZÁM: 403 SZÁMLASZÁM: 10200823-22212474-00000000