A Siemens Mobility megkapta az első megrendelést akkumulátoros vonatra


A Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara tájékoztatja a minden évben megrendezendő szegedi Nemzetközi Közlekedési Konferencia korábbi résztvevőit és potenciális érdeklődőit, hogy a rendezőség a koronavírus járványra való tekintettel úgy döntött, hogy a 2020 november 26-27-re tervezett rendezvényt elhalasztja.

A XXII. Nemzetközi Közlekedési Konferenciát a szervezők 2021. március 25-26-án tervezik megtartani.

A szervezőbizottság tagjai kérik a látogatók és vendégek szíves megértését és részvételükre a következő konferencián feltétlenül számítanak!

Szeged, 2020. október 27.
Rendezőség

A Landesanstalt Schienenfahrzeuge Baden-Württemberg (SFBW) 20 Mireo Plus B vonatot rendelt a Siemens Mobility-tól. A két kocsiból álló 120 üléses vonatok minden vasútvonalon képesek közlekedni, akár van felső vezeték, akár nincs, mivel akkumulátoros hibrid meghajtással működnek, és Ortenau regionális rendszerében a 8-as hálózaton fognak futni. A szerződés kiterjed a Siemens Mobility által nem egészen 30 évig végzendő karbantartásra is. Winfried Hermann közlekedési miniszter a következőket mondta: “Ez lesz az első alkalom, amikor akkumulátoros vonatok közlekednek a tartományban. Ezzel az innovatív technológiával lehetővé válik a folyamatos felsővezetékkel nem rendelkező vonalak villamosítása is.”   

 

A tervek szerint a vonatokat 2023 decemberéig fogják leszállítani. A vonatokat a Siemens Mobility krefeldi gyárában, Németországban fogják megépíteni. A vonatokat a KfW IPEX Bank finanszírozza a Nahverkehrsgesellschaft Baden-Württemberg (NVBW) számára. A 77 millió eurós finanszírozás futamideje 28 év. 

 

"Ezzel a megrendeléssel Baden-Württemberg tartomány a mobilitás jövőjébe fektet be. Az akkumulátorral meghajtott Mireo Plus B vonat klímabarát, és lokálisan kibocsátásmentes utasszállítást tesz lehetővé, így fenntartható alternatívát kínál a dízel meghajtású vonatok alkalmazására a még nem villamosított vonalakon. A flotta rendelkezésre állását a vonatok teljes életciklusára érvényes karbantartással garantáljuk,” közölte Sabrina Soussan, a Siemens Mobility vezérigazgatója.

 

"A fenntarthatóság érdekében szándékosan választottuk az "életciklus modellt", magyarázta Winfried Hermann, Baden-Württemberg közlekedési minisztere. “Úttörő jellegű munkát végzünk azzal, hogy a helyi közlekedésben klímabarát meghajtó rendszerekre állunk át az új technológia bevezetésével, és a vállalat szerződésekben is el fogja magát kötelezni az új technológia mellett. A szerződés teljes 29.5 éves futamideje alatt a Siemens gondoskodik az energiafogyasztásról és -költségekről is. Ebben a vonatkozásban újszerű megoldást alkalmazunk a baden-württembergi tömegközlekedési pályázatokban.”  

 

A Mireo Plus B hatótávolsága kb. 80 kilométer akkumulátoros üzemmódban és  valódi körülmények között. Az akkumulátorokat menet közben tölteni lehet a felső vezetékről a villamosított szakaszokon, valamint a fékezési energia visszanyerésével is. Az akkumulátor rendszert a padló alá szereljük, két akkumulátor tartóban. A rendszer hosszú élettartamú lítiumion akkumulátorokat használ.  

 

A Network 8 Ortenau az alábbi járatokból áll:  

  • Offenburg –Freudenstadt/Hornberg  
  • Offenburg – Bad Griesbach  
  • Offenburg – Achern  
  • Achern – Ottenhöfen és  
  • Biberach (Baden) – Oberharmersbach-Riersbach  

 

és évente kb. két millió vonatkilométert szolgál ki.  

 

Andreas Ufer, a KfW IPEX Bank ügyvezető igazgatója a következőket mondta: “A finanszírozás nem csak a CO2 kibocsátások azonnali csökkentéséhez járul hozzá, hanem elősegíti az innovatív és klímabarát technológiák alkalmazását is a vasúti közlekedésben.” E vonatok finanszírozásával a KfW IPEX Bank kifejezésre juttatja, hogy elkötelezetten támogatja az ilyen technológiákat alkalmazását Németországban és Európában.

A Network Ortenau modell finanszírozása

A Landesanstalt Schienenfahrzeuge Baden-Württemberg (SFBW) feladata lesz a pályázat tárgyát képező hálózatra szükséges vonatok beszerzése és finanszírozása (Network Ortenau modell) Baden-Württemberg tartomány nevében, amelynek a feladata a tömegközlekedés biztosítása. A Network Ortenau modell szerint a gyártó nem csak megépíti és leszállítja a vonatokat, hanem arról is gondoskodik, hogy állandóan üzemképesek legyenek. Így az SFBW lesz a vonatok tulajdonosa, aki az üzemeltető rendelkezésére bocsátja őket a szállítási szerződés időtartamára. A vonatok vételárát az SFBW olyan hitelekből fedezi, amelyekhez a Baden-Württemberg tartomány által nyújtott biztosítékok szolgáltatják a garanciát.

 

További információ:

https://press.siemens.com/global/en/pressrelease/siemens-mobility-receives-first-order-battery-powered-trains

www.siemens.com/presse/mireo

Forrás: https://new.siemens.com/hu/hu/vallalat/sajtoszoba/siemens-hirek/2020marcius/siemens-mobility-akkumulatoros-vonat.html

2020.04.06.

IRODA: 1066 Budapest, Teréz Krt. 38. II/235. SZÁMLÁZÁSI- ÉS LEVELEZÉSI CÍM: 1066 Budapest, Teréz Krt. 38. (2014. február 4-től) NYITVATARTÁS: Hétfő-csütörtök: 08:00 - 16:30 Péntek: átmenetileg ZÁRVA 
TELEFONSZÁM: +36 1 353 2005 MOBIL: +36 30 512 1911, +36 30 209 5049, +36 30 567 9879 TELEFON/FAX: +36 1 353 0562 E-MAIL: info@ktenet.hu
ADÓSZÁM:
19815709-2-42 CÉGJEGYZÉKSZÁM: 403 SZÁMLASZÁM: 10200823-22212474-00000000